Az élelmiszer-jelölés kötelező szabályainak megsértése miatt megtiltotta a "Nagyi tésztája 4 tojásos száraztészta" termékek forgalmazását a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatósága.
A hivatal munkatársai a Tesco vecsési áruházában találták azokat a száraztésztákat, amelyek jelölése nem felel meg a vonatkozó előírásoknak. A ,,Nagyi tésztája" logó alatt forgalmazott termékek - fodros nagykocka, tarhonya, spagetti, orsó, szarvacska - csomagolásán a gyártó neve mellett nincs feltüntetve a címe. Európai uniós és hazai előírások szerint a gyártó vagy forgalmazó neve vagy cégneve mellett annak címét is szerepeltetni kell a forgalmazott termékek csomagolásán - közölte kedden a Vidékfejlesztési Minisztérium.
A hatóság az összes Tesco áruházban megtiltotta a hiányos jelölésű száraztészta forgalmazását, és kivonatta a forgalomból a 45 000 csomag, összesen mintegy 22500 kg tésztát.
Valamennyi "Nagyi" elnevezésű száraztészta fajtából mintát is vettek. A laboreredmény szerint a termékek a feltüntetett tojásmennyiség negyedét sem tartalmazzák.
A jelölési és a minőségi hiányosságok miatt a Tesco Global Zrt-re több mint 800 ezer forint élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabott ki az Igazgatóság illetékes kerületi hivatala, ezen kívül a kivonás és visszaszállítás költségeit is fedezniük kell.Tekintettel arra, hogy a tészták Csehországból származnak, a kifogásolt terméket vagy visszaszállítják a gyártóüzembe, vagy megsemmisítik.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








