Vásárlási böjtre buzdít a Tudatos Vásárlók Egyesülete pénteken, a Ne vásárolj semmit! napon.
A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és a rossz fogyasztási szokásokra - közölte az egyesület szerdán az MTI-vel.
A Ne vásárolj semmit! nap a túlfogyasztás elleni jelképes tiltakozás. A kezdeményezéssel azt is tudatosítani kívánják, hogy a világ lakosságának 20 százaléka éli fel a Föld készleteinek 80 százalékát. A reklámok az emberek elégedetlenségét és mohóságát erősítik azzal, hogy elhitetik: akkor lesznek boldogok, szépek, naprakészek, ha minél több tárgyat birtokolnak - olvasható a közleményben.
Becslések szerint Magyarországon a "vásárlási mánia" a lakosság mintegy 5 százalékát érinti, a nők harmada lehet veszélyeztetett. A vásárlások átlagosan 40 százaléka az előzetes vásárlási szándékoktól függetlenül történek, ebben nagy szerepet játszanak az akciók és a marketing-trükkök. A hazai felmérések emellett azt is mutatják, hogy a vásárlók 55 százaléka hagyatkozik a boltokban hozott gyors döntésekre.
Magyarországon a háztartások jövedelmének legalább 23 százaléka élelmiszerre megy el, a megvásárolt étel 25-30 százalékát végül kidobjuk. Ez évente háztartásonként 100 kilogramm kidobott élelmiszert jelent.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert