Többszáz százalékos haszonnal adják el a kereskedők a zöldséget, gyümölcsöt. A paradicsomért például a termelők kilónként mindössze 50-60 forintot kapnak, közben a fogyasztó ezért már 200 forint feletti összeget fizet - írja a Népszabadság.
Drága a zöldség, holott nem kellene annak lennie - mondja Mártonffy Béla, a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Terméktanács és Szakmaközi Szervezet elnöke. Mint elmondta: idén bőven volt termés, az áruházláncok ennek ellenére magasra srófolták az árrésüket.
A háztartások takarékoskodnak, kevesebb zöldség-, gyümölcsféle fogy, a kereskedők pedig bevételeiket a viszszaeső forgalom miatt nagyobb árréssel igyekeznek kipótolni. További probléma, hogy június közepétől az exportpiacokon a tavalyinál lényegesen kevesebb mennyiséget lehet eladni.
Mártonffy Béla mindehhez hozzátette, rövidesen érezhetően változik a magyarországi kertészeti piac szabályozása, ugyanis a parlament július 4-én elfogadta a borszőlő és zöldség-gyümölcs piacszabályozási rendeletén belül a szakmaközi tevékenység magyar szabályozását.
A jövőben a Fruit Veb a kormánnyal közösen alkotja azokat a rendeleteket, melyek az ágazat érdekeit védik. Ténykedésüket az új, kereskedelmi szabályozással akarják kezdeni. Az elnök elmondta, hogy bevezetik a kis- és nagykereskedők regisztrációkötelezettségét, a termésbecsléshez az adatszolgáltatást is megerősítik, de létrehozzák a közös marketingalapot, aminek növelésére uniós támogatásra is számítanak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A terveik szerint adó módjára fogják majd beszedni a forgalomba hozott termék után fizetendő összeget, amelyet a magyar termékek népszerűsítésére kívánnak fordítani.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








