17 °C Budapest

Bejött a magyar netezőknek az újfajta vásárlási modell

2011. augusztus 16. 18:02

Felmérések szerint jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében, elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően.

Jó példa a növekedésre a lealkudtuk.hu: a kedvezményes vásárlási lehetőségeket kínáló portál 2011. májusi indulása óta 33 ezer értékesített ajánlat mellett 270 millió forintos átmenő forgalmat generált, ezzel a hazai kuponos piac élmezőnyébe tört - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a tulajdonos allegroup.hu Kft.

A cégcsoport legfiatalabb tagja a groupon-szerű oldalaktól eltérő üzleti modellt alkalmaz, többek között szükséges minimális vásárlószám és előre fizetés nélkül lehet a termékekhez, szolgáltatásokhoz jutni. A portál elsősorban az ország legnagyobb aukciós oldalainak felhasználói bázisára épül: jelenleg több mint 1,6 millió Vatera és TeszVesz felhasználó követi figyelemmel a friss akciókat.

Az oldal újszerű üzleti modellel indult el a hazai online kuponos vásárlás piacán: "A felhasználók számára különbség a groupon modellt alkalmazó oldalakhoz képest, hogy a vásárlónak nem kell előre megvásárolnia terméket, vagy szolgáltatást, mivel az ellenértékét közvetlenül a szolgáltató partnernek kell kifizetni. Szintén különbség, hogy nincs minimális vásárlószám küszöb, a fogyasztók mindenképpen hozzájutnak a termékhez" - mondta el Timár Szabolcs, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatási üzletági igazgatója.

Az akciós vásárlási lehetőséget kínáló oldalon 40-50 szolgáltató ajánlata fut egy időben, jellemzően 30-75 százalékos kedvezményt biztosítva. A több mint egy hétig futó promóciók közül a belföldi üdülési és wellness szolgáltatások a legnépszerűbbek, de a lakberendezés és konyha kategória is nagy vonzerővel bír. 

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem