20 °C Budapest

Nagyot ugrott az online vásárlók aránya

2011. augusztus 15. 04:44

Látványosan megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében, elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően - derül ki egy friss felmérésből. Más prognózisok szerint lassan már a bolti eladók is veszélyeztetett fajnak számítanak.

Az elmúlt egy évben nagyot ugrott az online vásárlók aránya - derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. Míg a kutatássorozat 2010-es adatai szerint a rendszeres internetezőknek csupán 48 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, addig 2011-re ez az arány 61 százalékra nőtt.

"A vásárlási kedv növekedése elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhető, amelyek az elmúlt hónapokban egyre nagyobb népszerűségre tettek szert" - mondta el Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Leginkább a 18-24 évesek és a nők használták az elmúlt 12 hónapban vásárlásra az internetet. "Utóbbi adat azért is érdekes, mert a tavalyi évhez képest jelentős növekedést mutatott. Míg a 2010-es felmérés szerint a hölgyeknek mindössze 42 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a weben keresztül, idén már 65 százaléka. Ez az ugrás azzal magyarázható, hogy a közösségi vásárlást biztosító oldalak kínálata elsősorban a nőknek szól" - emelte ki a kutatási szakember.


Az online tranzakciók száma ugyan az internetes vásárlók gyarapodásának köszönhetően emelkedett, de az arányok nem változtak 2010-hez képest. Továbbra is az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten, 25 százaléka pedig hatnál több alkalommal.

"A jövőbeli kilátások ugyanakkor kedvezőek: az aktív internetezők 62 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban rendel valamit a világhálón. Ez az arány 2010-ben még csak 55 százalék volt" - mondta el Györfi Anna.

Gyorsan és egyszerűen szeretjük

Azok, akik a felmérést megelőző 12 hónapban vásároltak online, legfontosabb okként a gyorsaságot és az egyszerűséget emelték ki, ezt követték a kedvező árak. A vásárlók közel fele ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kiválasztott terméket csak online tudta beszerezni.

A felmérés a nem vásárlás okait is vizsgálta. A legtöbb nem vásárló azt emelte ki, hogy egyszerűen nem volt rá szükségük, hogy interneten keresztül vásároljanak. A második legtöbb alkalommal a személyes megtekintés hiányát nevezték meg indokként, a dobogó harmadik helyére pedig a kártyaszám megadásától való félelem került.

"Ugyanakkor jó hír az online kereskedőknek, hogy ez a félelem jelentősen csökkent az elmúlt évhez képest. 2010-ben még a nem vásárlók 40 százaléka jelölte meg okként, hogy fél megadni a kártyaszámát, idén pedig már csak 26 százaléka" - hangsúlyozta a piackutató.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)


A rendszeres internetezők - függetlenül attól, hogy vásároltak-e már vagy sem - általánosságban is a kényelmet emelték ki az online vásárlás legfontosabb előnyeként, és azt, hogy nem kell a nyitva tartási időhöz igazodni vagy sorban állni. Az árak összehasonlíthatósága is a megkérdezettek több mint fele számára jelent fontos előnyt. A legjellemzőbb hátrányok a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya mellett az elhúzódó szállítási idő és a nehézkes reklamáció.

Veszélyeztetett faj az eladó?

Bár meg mindig szükség van rájuk, az eladó már csak a negyedik helyen szerepel azon a listán, mely a vásárlók - a döntés meghozatalakor figyelembe vett - információforrásait tartalmazza - derül ki a Cetelem Körkép 2011. című európai fogyasztói felmérésből. Az internet mindent behálózó fejlődése következtében ezerszám olvashatók online vélemények a felhasználóktól, akik az eladókkal ellentétben, nem érdekeltek az eladásban, így hitelesebb benyomást keltenek.

 


Meg ennél is kedvezőtlenebb, hogy az európai vásárlok kevesebb, mint egyharmada említi meg az eladókat, mint a vásárlást megelőző két legfontosabb információforrás egyiket, legyen szó bármely piacról. Ez az arany még ennél is alacsonyabb az internettel jobban bánó fiatalok esetében, de nem sokkal magasabb az eladok tanácsait hagyományosan többre értékelő idősebb korosztályt tekintve sem. Nem meglepő, hogy az eladót akkor mellőzik leginkább, amikor szabadidős tevékenységekről van szó: a fogyasztok készek arra, hogy kedvteléseikre és szabadidős tevékenységeikre számolatlanul költsék a pénzt, ám döntéseiket szívesebben vitatják meg olyanokkal, akik szintén ugyanannak a szenvedélynek hódolnak.

 

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 18. szerda
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. május 18. 16:33