A Kaschmir-Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2007. évben és a 2008. év I. negyedévében a Kaschmir Gold mágneses derékalj termékekről egyes reklámjaiban azt állította, hogy a termékek betegséget megelőző, kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatással, gyógyhatással bírnak. A vállalkozással szemben a versenyhatóság jogsértést megállapított ugyan, de bírságot nem szabott ki.
A Kaschmir-Gold márkanevű mágneses derékalj termékek kapcsán a szórólapokon, a televíziós reklámokban, a televíziós közvetlen ajánlatokban, az interneten és a terméktájékoztatóban elhelyezett általános üzenet az volt, hogy a termék emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír.
A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Az eljárás során azonban a Kaschmir Gold Kft. nem tett eleget azon kötelezettségének, hogy bizonyítsa, a Kaschmir Gold mágneses derékaljak alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására, gyógyhatás kiváltására. Az eljárás alá vont által becsatolt iratok, az általa tett nyilatkozatok alkalmatlanok voltak az állítások igazolására.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszköz teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség. Klinikai bizonyíték nem nyugodhat izolált esetismertetéseken, véletlenszerű tapasztalatokon, olyan beszámolókon, amelyek nélkülözik a tudományos értékeléshez szükséges feltételeket és eszközöket, elismert tudományos módszerrel alá nem támasztott véleményeken, az értékelést befolyásoló körülmények mellőzésével írott publikáción, forrásanyag ellenőrizetlen hivatkozásán.
Nem vitatott, hogy a Kaschmir Gold Kft. a termékek kapcsán tett bejelentéseket a hatóságok felé, azonban a termékek állítólagos hatásainak igazolásaként becsatolt iratok ténylegesen nem kerültek részletes vizsgálatra. A termék hatását igazoló iratok részletekbe menő vizsgálatára először csak az OTI által szakértőként kirendelt Egészségügyi Tudományos Tanács (ETT) részéről került sor. Az ETT leszögezte: az áru betegség megelőzése, kezelése, tüneteinek enyhítése lehetőségére vonatkozó hatékonyságát egyik betegség esetén sem találta tudományosan megalapozottnak. Az ígért hatásosság tudományos alátámasztására a Kaschmir Gold által hivatkozott dokumentáció nem alkalmas. Ráadásul 2009 októberében az OTI a Kaschmir mágneses gyapjú derékalj terméket orvostechnikai eszközként a forgalomból kivonó és a regisztrációs nyilvántartásból törlő határozatot hozott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindez azt jelenti, hogy a jelen eljárásban vizsgált kommunikációs eszközökben a termékeknek tulajdonított hatásokra vonatkozó állításokat a Kaschmir Gold megalapozatlanul tette, azok nem feleltek meg a valóságnak. Emiatt a GVH megállapította, hogy a Kaschmir Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tulajdonított. A versenyhatóság azonban ezúttal a bírság kiszabását mellőzte, mert a rendelkezésre álló iratok szerint a vállalkozás törekedett az érintett termékek ágazati szabályozásnak megfelelően történő forgalomba hozatalára.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








