A Kaschmir-Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2007. évben és a 2008. év I. negyedévében a Kaschmir Gold mágneses derékalj termékekről egyes reklámjaiban azt állította, hogy a termékek betegséget megelőző, kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatással, gyógyhatással bírnak. A vállalkozással szemben a versenyhatóság jogsértést megállapított ugyan, de bírságot nem szabott ki.
A Kaschmir-Gold márkanevű mágneses derékalj termékek kapcsán a szórólapokon, a televíziós reklámokban, a televíziós közvetlen ajánlatokban, az interneten és a terméktájékoztatóban elhelyezett általános üzenet az volt, hogy a termék emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír.
A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Az eljárás során azonban a Kaschmir Gold Kft. nem tett eleget azon kötelezettségének, hogy bizonyítsa, a Kaschmir Gold mágneses derékaljak alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására, gyógyhatás kiváltására. Az eljárás alá vont által becsatolt iratok, az általa tett nyilatkozatok alkalmatlanok voltak az állítások igazolására.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszköz teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség. Klinikai bizonyíték nem nyugodhat izolált esetismertetéseken, véletlenszerű tapasztalatokon, olyan beszámolókon, amelyek nélkülözik a tudományos értékeléshez szükséges feltételeket és eszközöket, elismert tudományos módszerrel alá nem támasztott véleményeken, az értékelést befolyásoló körülmények mellőzésével írott publikáción, forrásanyag ellenőrizetlen hivatkozásán.
Nem vitatott, hogy a Kaschmir Gold Kft. a termékek kapcsán tett bejelentéseket a hatóságok felé, azonban a termékek állítólagos hatásainak igazolásaként becsatolt iratok ténylegesen nem kerültek részletes vizsgálatra. A termék hatását igazoló iratok részletekbe menő vizsgálatára először csak az OTI által szakértőként kirendelt Egészségügyi Tudományos Tanács (ETT) részéről került sor. Az ETT leszögezte: az áru betegség megelőzése, kezelése, tüneteinek enyhítése lehetőségére vonatkozó hatékonyságát egyik betegség esetén sem találta tudományosan megalapozottnak. Az ígért hatásosság tudományos alátámasztására a Kaschmir Gold által hivatkozott dokumentáció nem alkalmas. Ráadásul 2009 októberében az OTI a Kaschmir mágneses gyapjú derékalj terméket orvostechnikai eszközként a forgalomból kivonó és a regisztrációs nyilvántartásból törlő határozatot hozott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 456 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 140 517 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mindez azt jelenti, hogy a jelen eljárásban vizsgált kommunikációs eszközökben a termékeknek tulajdonított hatásokra vonatkozó állításokat a Kaschmir Gold megalapozatlanul tette, azok nem feleltek meg a valóságnak. Emiatt a GVH megállapította, hogy a Kaschmir Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tulajdonított. A versenyhatóság azonban ezúttal a bírság kiszabását mellőzte, mert a rendelkezésre álló iratok szerint a vállalkozás törekedett az érintett termékek ágazati szabályozásnak megfelelően történő forgalomba hozatalára.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Még több otthon juthat energiahatékonysági támogatáshoz (x)
Elindult a jelentkezés a Magyar Fejlesztési Bank megújult Energiahatékonysági Otthonfelújítási Programjára.
-
Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől (x)
A Vela Pékség elhivatottsága a kiváló minőség iránt a KMÉ-védjeggyel is igazolást nyert.
-
Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein (x)
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt – ezt bizonyítja a KMÉ-védjegy is.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


