A magyar piacon is jelen lévő alsó-ausztriai bauMax barkácsáruház-lánc 2009-es eredményén mély nyomott hagyott a kelet-európai gazdasági visszaesés.
A térségben elért forgalom 7-8 százalékkal 750 millió euróra esett vissza, míg a konszern teljes forgalma ennél jóval kisebb mértékben, 1,42 milliárd euróról 1,4 milliárd euróra csökkent. Ausztriában pedig a forgalom emelkedett, 3 százalékkal 611 millió euróra - közölte a konszern vezérigazgatója Martin Essl csütörtökön, a bécsi "Bauen & Energie Messe" megnyitása alkalmából.
"A kétszámjegyű százalékos növekedési ütem korszaka az elkövetkező egy-két évben bizonyosan szünetel" - adott hangot meggyőződésének Martin Essl. A terjeszkedést csak óvatosan folytatják, a forgalom ezért az idén mindössze 1,5 milliárd euróra emelkedik.
A tavalyi kedvezőtlen üzleti környezetben a bauMax 10.200 főről 10 ezerre csökkentette alkalmazottainak számát. Elbocsátásokra kizárólag a kelet-európai működési területen került sor, Ausztriában a konszern megtartotta mind a 3.500 alkalmazottját. Az árak tavaly 3-4 százalékkal csökkentek, "ami természetesen az eredményességen is éreztette hatását" - mutatott rá a vezérigazgató.
A 142 üzletből álló, nyolc országra kiterjedő hálózat (Ausztriában 67 egység, Csehországban 24, Magyarországon 15, Szlovákiában 14, Romániában 9, Horvátországban 6, Bulgáriában 4 és Szlovéniában 3) az idén 8 további egységgel bővül: március elején a bauMax megnyitja első törökországi áruházát, amit az év végéig két további követ majd, ebből az egyik Isztanbulban. A törökországi terjeszkedés költségeit összesen 25 millió euróban határozta meg a konszern vezére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Terjeszkedési terveinkből visszavettünk egy kissé és bérleményekben is gondolkodunk - hálózatunk nem minden tagja tartozik ingatlan hasznosító társaságunk tulajdonába" - mutatott rá Martin Essl. Törökország mellett Romániára helyezi terjeszkedési terveinek súlypontját a bauMax. Magyarországi piaci jelenlétét egyelőre elegendőnek tartja.
Kelet-Európában a lakossági keresletnek csak vontatott ütemű növekedése várható. "Az álmok drasztikusan megváltoztak" - saját négy falról és körülötte kertről már szó sincs. A munkanélküliség növekedett, a hatósági illetékek és adók növekedtek, az építési engedélyek és a benyújtott kérelmek száma felére csökkent. A konszern ennek megfelelően kelet-európai árukészletének súlypontját a felújítási eszközökre és alapanyagokra, mint például falfestékekre és szobanövényekre helyezi át.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








