New York állam tisztviselői azt szeretnék elérni, ha magasabb adót vetnének ki az egészségre káros üdítőitalokra. Egyes vélemények szerint ez komoly változással lehet a közegészségügyi állapotokra is.
Dr. Thomas R. Frieden egészségügyi főbiztos és Kelly D. Brownell, a Yale Egyetem kutatója szerint ha unciánként (1 uncia = kb. 30 ml) 1 pennyvel növelnék az adót, az 10 százalékkal csökkentené a fogyasztást, és egyedül New York államban 1,2 milliárd dolláros bevételt eredményezne évente.
Szakértők szerint egy ilyen lépés komoly hatással lenne az egészségügyi állapotokra is: sokan ugyanis a cukrozott üdítőket teszik felelőssé az amerikaiak kóros kövérségéért és az ebből következő népbetegségekért.
Különösen fontos lenne, hogy a gyerekek körében csökkentsék az üdítőfogyasztás mértékét. Az 1990-es évek óta tendencia ugyanis, hogy a gyerekek több üdítőt isznak, mint tejet.
Ugyanakkor egy ilyen lépés megalapozott háttérmunkát és komoly jogszabályi változtatásokat tesz szükségessé. Az pedig köztudott, hogy Amerikában nagyon erős az élelmiszer-és üdítőital lobby, akik valószínűleg minden lehetséges eszközzel tiltakoznának egy ilyen lépés ellen.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
New York-ban egyébként más módszerekkel is próbálnak tenni az egészséges életmódért: az USA államai közül itt az egyik legmagasabb a dohánytermékek adótartalma, és az iskolákban is intenzíven kampányolnak az egészséges életmódért.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


