New York állam tisztviselői azt szeretnék elérni, ha magasabb adót vetnének ki az egészségre káros üdítőitalokra. Egyes vélemények szerint ez komoly változással lehet a közegészségügyi állapotokra is.
Dr. Thomas R. Frieden egészségügyi főbiztos és Kelly D. Brownell, a Yale Egyetem kutatója szerint ha unciánként (1 uncia = kb. 30 ml) 1 pennyvel növelnék az adót, az 10 százalékkal csökkentené a fogyasztást, és egyedül New York államban 1,2 milliárd dolláros bevételt eredményezne évente.
Szakértők szerint egy ilyen lépés komoly hatással lenne az egészségügyi állapotokra is: sokan ugyanis a cukrozott üdítőket teszik felelőssé az amerikaiak kóros kövérségéért és az ebből következő népbetegségekért.
Különösen fontos lenne, hogy a gyerekek körében csökkentsék az üdítőfogyasztás mértékét. Az 1990-es évek óta tendencia ugyanis, hogy a gyerekek több üdítőt isznak, mint tejet.
Ugyanakkor egy ilyen lépés megalapozott háttérmunkát és komoly jogszabályi változtatásokat tesz szükségessé. Az pedig köztudott, hogy Amerikában nagyon erős az élelmiszer-és üdítőital lobby, akik valószínűleg minden lehetséges eszközzel tiltakoznának egy ilyen lépés ellen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
New York-ban egyébként más módszerekkel is próbálnak tenni az egészséges életmódért: az USA államai közül itt az egyik legmagasabb a dohánytermékek adótartalma, és az iskolákban is intenzíven kampányolnak az egészséges életmódért.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








