4 °C Budapest

Dugig a postaláda: miért jöhetnek a reklámok?

Pénzcentrum
2008. március 5. 09:30

A marketing-piacon egyre gyakrabban alkalmazzák a fogyasztók közvetlen megkeresését. Ezt a saját bőrünkön is tapasztaljuk, gondoljuk csak a postaládánkba dobált reklám anyagokra, az akarva-akaratlanul elárasztó e-mail-ekre és a legváratlanabb időpontban megszólaló telefonunkra, amikor valaki csak néhány kérdéssel zavarna - írja a Napi.

A rendszerváltást követően szabályozás hiányában kósza adatbázisokkal kereskedő cégek jelentek meg a piacon. A csomagküldő szolgáltatások indulásakor mindenki találkozhatott kecsegtető, ám semmi értéket nem képviselő ajánlatokkal. Napjainkban - az állami népesség-nyilvántartó kivételével - mindenkinek az állampolgárok előzetes engedélyét kell kérni ahhoz, hogy a személyes adatokat kereskedelmi- és reklámcélra felhasználhassa, kialakult egy általános adatvédelmi szabályozás.

A dm-küldemények összeállításakor a szolgáltató cégeknek vizsgálni kell a célközönség vásárlói szokásait, ügyelni kell a terjedelemre, a tartalomra és a külalakra, hogy levelüket elolvassák és az ne rögtön a papírkosárban landoljon.

Nyugati szomszédunkkal és Németországgal ellentétben, hazánkban egyelőre még nem létezik egy olyan központi úgynevezett Robinson-lista, amin azok szerepelnek, akik letiltották a dm-küldeményeket. A fogyasztóvédelmi törvényünk az uniós szabályozást követve inkább megengedő, mint tiltó, ezért a fogyasztóknak fokozottan ügyelniük kell arra, hogy kinek és milyen célból adják ki az adataikat.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 24. szerda
Ádám, Éva
52. hét
December 24.
Szenteste
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?