A karácsonyi bevásárlási láz előtt egy nap gondolkodási időt kérnek a civil szervezetek: november utolsó péntekén Ne Vásárolj Semmit Nap lesz. A kezdeményezés eredetileg Kanadából indult, 1992-ben. A kampányt Magyarországon a Reflex és más természetvédelmi egyesületek, valamint a Tudatos Vásárlók Egyesülete szervezi, immár hetedszer.
A fogyasztói böjt célja a vásárlási szokások megváltoztatása. A szervezők a civilizációnk által diktált túlfogyasztás számtalan káros környezeti és társadalmi következményére szeretnék felhívni a figyelmet.
A Ne Vásárolj Semmit Napon egyszerű a feladat: egy napig azokkal a dolgokkal foglalkozni, amelyek nem kerülnek pénzbe. A cél azonban egy tudatos vásárlói magatartás fokozatos kiépítése: meggondoltabb, tudatosabb cselekvésre ösztönözni a fogyasztót, annak érdekében, hogy csak a valós szükségleteiket kielégítő termékeket vásároljanak meg.
Az aktivisták persze nem maradnak passzívak: nem vásárolnak, viszont előadásokat tartanak a tudatos és etikus fogyasztásról, környezetvédelmi konferenciát és demonstrációkat rendeznek.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


