16 °C Budapest

Szaloncukor, mikulás - többet eszünk, de mennyiért?

Pénzcentrum
2006. november 6. 10:30

Még 15 százalékkal nőhet a csokoládéforgalom az év végéig az idényjellegű termékek, szaloncukor, csokoládémikulás hatására. Kedvező fejlemény azonban, hogy a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik, bár jelentős volumenbővülésre már nem lehet számítani - írja a Napi.

A gyártóknak így igencsak igyekezniük kell majd, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki ebből az idényjellegű termékek okozta növekedésből. Az árháború azonban leginkább csak a szaloncukor-szegmensben hozhat minőségcsökkenést, mert a gyártók egy része itt helyettesítő anyagok felhasználásával készít olcsó édességet.

A legnagyobb, tíz százalék feletti bővülés az üreges figurák piacán volt tapasztalható, de szépen növekedett az üreges karácsonyfadíszek és a szaloncukor iránti kereslet is. Utóbbi kategóriában a Édességgyártók Országos Szövetsége szerint még mindig a zselés szaloncukor a legnépszerűbb, de kedvelt még a vajkaramellás, a kókuszos, a marcipános és a gesztenyés édesség is.

Az édességforgalmon belül 60-65 ezer tonna közötti mennyiséget a csokoládéáruk tesznek ki. Az elfogyasztott mennyiség már jó ideje stagnál, így az évi 3-4 százalékos értéknövekedés azt jelzi, az életminőség növekedésével, az egyre jobb minőségű termékek felé fordul a piac. Emellett a fogyasztók érdeklődésének változását mutatja még, hogy az eddigi 80 százalékos tejcsokoládé arány egyre csökken, és előtérbe kerül az élettanilag sokkal kedvezőbb étcsokoládé. A SweetPoint Zrt. vezérigazgatója, Horváth Imre szerint ez annak köszönhető, hogy ezeket a termékeket kevésbé kezdték ki a "szakértők."

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 23. szerda
Béla
17. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33