Még 15 százalékkal nőhet a csokoládéforgalom az év végéig az idényjellegű termékek, szaloncukor, csokoládémikulás hatására. Kedvező fejlemény azonban, hogy a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik, bár jelentős volumenbővülésre már nem lehet számítani - írja a Napi.
A gyártóknak így igencsak igyekezniük kell majd, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki ebből az idényjellegű termékek okozta növekedésből. Az árháború azonban leginkább csak a szaloncukor-szegmensben hozhat minőségcsökkenést, mert a gyártók egy része itt helyettesítő anyagok felhasználásával készít olcsó édességet.
A legnagyobb, tíz százalék feletti bővülés az üreges figurák piacán volt tapasztalható, de szépen növekedett az üreges karácsonyfadíszek és a szaloncukor iránti kereslet is. Utóbbi kategóriában a Édességgyártók Országos Szövetsége szerint még mindig a zselés szaloncukor a legnépszerűbb, de kedvelt még a vajkaramellás, a kókuszos, a marcipános és a gesztenyés édesség is.
Az édességforgalmon belül 60-65 ezer tonna közötti mennyiséget a csokoládéáruk tesznek ki. Az elfogyasztott mennyiség már jó ideje stagnál, így az évi 3-4 százalékos értéknövekedés azt jelzi, az életminőség növekedésével, az egyre jobb minőségű termékek felé fordul a piac. Emellett a fogyasztók érdeklődésének változását mutatja még, hogy az eddigi 80 százalékos tejcsokoládé arány egyre csökken, és előtérbe kerül az élettanilag sokkal kedvezőbb étcsokoládé. A SweetPoint Zrt. vezérigazgatója, Horváth Imre szerint ez annak köszönhető, hogy ezeket a termékeket kevésbé kezdték ki a "szakértők."

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


