11 °C Budapest

Szaloncukor, mikulás - többet eszünk, de mennyiért?

Pénzcentrum
2006. november 6. 10:30

Még 15 százalékkal nőhet a csokoládéforgalom az év végéig az idényjellegű termékek, szaloncukor, csokoládémikulás hatására. Kedvező fejlemény azonban, hogy a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket keresik, bár jelentős volumenbővülésre már nem lehet számítani - írja a Napi.

A gyártóknak így igencsak igyekezniük kell majd, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki ebből az idényjellegű termékek okozta növekedésből. Az árháború azonban leginkább csak a szaloncukor-szegmensben hozhat minőségcsökkenést, mert a gyártók egy része itt helyettesítő anyagok felhasználásával készít olcsó édességet.

A legnagyobb, tíz százalék feletti bővülés az üreges figurák piacán volt tapasztalható, de szépen növekedett az üreges karácsonyfadíszek és a szaloncukor iránti kereslet is. Utóbbi kategóriában a Édességgyártók Országos Szövetsége szerint még mindig a zselés szaloncukor a legnépszerűbb, de kedvelt még a vajkaramellás, a kókuszos, a marcipános és a gesztenyés édesség is.

Az édességforgalmon belül 60-65 ezer tonna közötti mennyiséget a csokoládéáruk tesznek ki. Az elfogyasztott mennyiség már jó ideje stagnál, így az évi 3-4 százalékos értéknövekedés azt jelzi, az életminőség növekedésével, az egyre jobb minőségű termékek felé fordul a piac. Emellett a fogyasztók érdeklődésének változását mutatja még, hogy az eddigi 80 százalékos tejcsokoládé arány egyre csökken, és előtérbe kerül az élettanilag sokkal kedvezőbb étcsokoládé. A SweetPoint Zrt. vezérigazgatója, Horváth Imre szerint ez annak köszönhető, hogy ezeket a termékeket kevésbé kezdték ki a "szakértők."

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem