A korábbi években a leárazásokról szóló akciós táblák augusztus végén kerültek ki a kirakatokba. A mai árversenyben ezt már nem mondhatjuk el, mert az üzletek gyakran már június végén akciós árukat kínálnak.
A kezdeti 10-20 százalékos árleszállítást nyár végi 70-80 százalékos kedvezmények követnek. Az eladók szerint sok vásárló már tavasszal megveszi a nyári kollekciót, így amikor a nyári szezon ténylegesen elkezdődik, már csak akciós árakkal lehet ösztönözni a vevőket a további vásárlásra.
Olaszországban, ahol az emberek sokkal többet szeretnek ruházkodásra költeni, mint hazai társaik, törvényekkel szabályozzák a kiárusítások menetét, ezáltal az akciók idejét is. A hazai kiskereskedők szerint Magyarországon is jót tenne egy ilyen szabályzat, mert a hipermarketek és nagyáruházak árleszállításait nem tudják követni a lényegesen kisebb profitjuk és magasabb költségeik miatt.
A kínai üzletek térhódításával egyre inkább csökkenek az árak, amivel viszont egyik kereskedő sem tud versenyezni. Marad tehát a 70-80 százalékos akció, amivel egyik bolt a hajszolja a másikat a kiélezett árversenybe. Gyakran nyár közepére, illetve végére már csak a hiányméretes darabok maradnak, így mégiscsak érdemes egy kicsit hamarabb beszerezni a kellő ruhadarabokat.
A KSH adatai szerint azonban kevesebben vásároltak ruházati cikket idén, mint a 2005-ös évben. Az üzletek azonban még így is nyereségesek. A Világgazdaság szerint a korai kiárusítások éves szinten körülbelül 0,5 százalékot faragnak le az inflációból.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








