14 °C Budapest

Akció! - Ez kell nekünk...

Pénzcentrum
2006. május 31. 13:00

Az AC Nielsen adatai szerint a hazai vevők többsége amellett, hogy fejből tudja a leggyakrabban vásárolt termékek árát, arról is képben van, mikor, hol, miért kell kevesebbet fizetni. Az információkat a fogyasztók a reklámokból szerzik be.


A magyar vásárlók harmada szinte vadászik az akciókra, míg a cseheknél csak negyedük, a lengyeleknél és a szlovákoknál pedig 10% körüli ez az arány.

Az alacsony árakkal dolgozó diszkontokból hazánkban a lakosság nagyságára vetítve igen sok van: míg 1 millió szlovákra 11, lengyelre 38, csehre pedig 39 diszkont jut, addig Magyarországon 43-as ez az érték. (A Lidl még korántsem fejezte be a hálózatépítést, az Aldi pedig csak jövőre jön...)

Nem panaszkodhatnak a hipermarketek sem: a napicikk-forgalomból általuk birtokolt piaci részesedés európai viszonylatban is kiemelkedő. Ezek a láncok minden bizonnyal a kisebb alapterületű egységek építésével folytatják terjeszkedésüket.

A diszkontok és hipermarketek jó szereplése ellenére nem állítható, hogy kizárólag ők uralnák a napicikk-piacot, a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi cégek listáján ugyanis előkelő helyen szerepel a hazai tulajdonú Coop és a CBA is.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem