3 °C Budapest

Akció! - Ez kell nekünk...

Pénzcentrum
2006. május 31. 13:00

Az AC Nielsen adatai szerint a hazai vevők többsége amellett, hogy fejből tudja a leggyakrabban vásárolt termékek árát, arról is képben van, mikor, hol, miért kell kevesebbet fizetni. Az információkat a fogyasztók a reklámokból szerzik be.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


A magyar vásárlók harmada szinte vadászik az akciókra, míg a cseheknél csak negyedük, a lengyeleknél és a szlovákoknál pedig 10% körüli ez az arány.

Az alacsony árakkal dolgozó diszkontokból hazánkban a lakosság nagyságára vetítve igen sok van: míg 1 millió szlovákra 11, lengyelre 38, csehre pedig 39 diszkont jut, addig Magyarországon 43-as ez az érték. (A Lidl még korántsem fejezte be a hálózatépítést, az Aldi pedig csak jövőre jön...)

Nem panaszkodhatnak a hipermarketek sem: a napicikk-forgalomból általuk birtokolt piaci részesedés európai viszonylatban is kiemelkedő. Ezek a láncok minden bizonnyal a kisebb alapterületű egységek építésével folytatják terjeszkedésüket.

A diszkontok és hipermarketek jó szereplése ellenére nem állítható, hogy kizárólag ők uralnák a napicikk-piacot, a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi cégek listáján ugyanis előkelő helyen szerepel a hazai tulajdonú Coop és a CBA is.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 6. hétfő
Miklós
49. hét
December 6.
Mikulás
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?