Az étkezés Kínában pofátlanul olcsó, ezzel szemben az étlapok hihetetlenül választékosak. A vegetarianizmus a természetemnél fogva mindig is taszított, de Kínában döbbentem rá, hogy ott érdemes annak lenni! Hogy miért? Pont az előbb említett változatosság miatt. Sokan és sokszor mondják, hogy a kínaiak mindent megesznek. Ez így kicsit pejoratív, ezért inkább úgy fogalmaznék, hogy a távol-keleti konyha sok mindent vett fel a repertoárjába, amit nemcsak színesebbé tett így, de nagyon jól készítik el őket. Az ételeknek a kinti hagyományok szerint több szempontnak kell megfelelni (szín, illat, összetevők aránya), és az ottani szakácsok erre figyelnek is.
Kaja, kaja, kaja
A másik: a kínaiak állandóan esznek. Minket vendégként naponta ötször hívtak meg ebédelni/vacsorázni/ünnepelni. Ez csak azért különös, mert annak ellenére, hogy annyit ettem, ami itthon még (a Norbi-tréning előtti) Kovinak is becsületére vált volna, 5 kilót fogytam ottlétem alatt! Három hét alatt megtudtuk, hogy a kínai kaja (bocs, a Kínában kapható kínai kaja) nemcsak változatos, de egészséges is. Néha kell ugyan egy kis bátorság, hogy az ember megegye azt, amit eléraknak, de az íze majd kárpótolni fog a kezdeti izgalmakért, ezt ígérem.
A harmadik szempont: az olcsóság. Ha Kínába megyünk, közel sem kell annyira számolnunk az étkezésre szánt kiadással, mint pl. itthon vagy bárhol másutt Európában. A negyedével vagy az ötödével számolhatunk. Utolsó nap ketten elmentünk egy kis pekingi étterembe, és egy emberes adag csípős tofut ettünk rizzsel. Ittunk hozzá teát és sört is. Végül 200 forintnak megfelelő jüent fizettünk. Nem fejenként, hanem összesen. Ja, és még valami. A pincérek sehol nem fogadnak el borravalót. Ha adsz, visszaadják. A 2008-as olimpia után nem tudom, változni fog-e ez, de most így van.
Egyebek
Kommunikációs gondok ugyan nagyon is léteznek, de igazán csak a kezdet nehéz. Ha átlendülünk a kezdeti akadályokon, utána már könnyebben fog menni. Persze nem árt, ha előtte elsajátítunk pár alapszót, mint ahogy az se, ha valaki azért van kint, aki könnyebben boldogul egy rendelésnél (pl. egy ott élő kínai, aki a barátunk), de ha mindezek hiányoznak, éhen halni akkor sem fogunk.
Mivel a kínai gasztronómia alapvetően más, mint a miénk, lehetőség nyílik az utazó előtt számos ételkülönlegesség kipróbálására. Jelen sorok írója megkóstolta a kutyahúst, amely Európában nem tartozik a népszerű ételek közé (még sültkrumplival sem), nem így Kínában! Ettem sült skorpiót, mindenféle azonosítatlan bogarakat, férgeket és mindenfélét. Bár ijesztően hangzik, egyáltalán nem volt az. Ha már kint vagyunk, miért ne próbálnánk meg, nem igaz?
Szasza (avasarlo)
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








