A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
I. ÖSSZEFOGLALÓ
- 2005 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 16,0 volt a -100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi.
- 2005. december 31-én 733 ezer lakossági és 112 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
- A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 47%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 44%-kal emelkedett.
- A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.
II. A FELMÉRÉS EREDMÉNYEI
A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe a fenti részindexek számtani átlaga. 2005 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke 16,0 volt, ami az előző negyedévhez képest kismértékű visszaesést mutat. A csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható pesszimistább véleményformálásának tudható be. A bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internetes pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban a harmadik negyedévhez képest nőtt, mivel a válaszoló biztosítók a korábbi időszakokhoz hasonlóan, kevésbé derűlátóak, mint a bankok.
Internetes banki ügyfelek
2005. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 733 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 47%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 végére várhatóan 903 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 112 ezer volt, ami 9%-os, illetve 44%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésünk szerint 2006 végére 139 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








