12 °C Budapest

Sokan nem is tudják, hogy ingyen van!

Pénzcentrum
2006. március 23. 08:25

A MasterCard Europe Közép-Kelet Európai régiójában évente készülő kutatásából kiderül, hogy Magyarországon egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés. Míg 2004-ben a kártyabirtokosok csupán 52 százaléka használta kártyáját vásárlásra, a legfrissebb, 2005. novemberében felvett adatok már a kártyás vásárlás 62 százalékos népszerűségét mutatják. Jóllehet, továbbra is csupán a megkérdezettek 37 százaléka tudta biztosan, hogy a bankkártyás fizetés Magyarországon díjmentes.

A MasterCard Europe Közép-Kelet Európai régiójában évente készülő kutatásából kiderül, hogy Magyarországon egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés. Míg 2004-ben a kártyabirtokosok csupán 52 százaléka használta kártyáját vásárlásra, a legfrissebb, 2005. novemberében felvett adatok már a kártyás vásárlás 62 százalékos népszerűségét mutatják. Jóllehet, továbbra is csupán a megkérdezettek 37 százaléka tudta biztosan, hogy a bankkártyás fizetés Magyarországon díjmentes.
A kutatásból kiderül, hogy a magyar lakosság 48 százalékának van legalább egy bankkártyája, és minden hatodik kártyabirtokos legalább két plasztikot tudhat magáénak. Ebben a tekintetben a hét vizsgált régiós ország közül[1] Magyarország a negyedik helyen áll, előttünk Szlovákia és Csehország, az élen Horvátország, ahol a kártyabirtokosok aránya 62,7 százalék.
Legszívesebben továbbra is a hipermarketek pénztárainál használjuk a bankkártyát vásárlásra, majd a benzinkutak, kisebb szupermarketek, és egyéb üzletek következnek a sorban, míg külföldi elfogadóhelyeken a magyar kártyabirtokosok csupán 6%-a fizet a plasztikkal.
Hogy miért vesszük elő leginkább a kártyát? Az elsődleges motivációt továbbra is az adja, ha nincs nálunk készpénz, de sokat nyom a latban az is, ha nagyobb összeget kell kiegyenlítenünk. Ezt a kártyabirtokosok 50 százaléka szívesebben teszi bankkártyával, mint készpénzzel.
A magyar fogyasztó egy hónapban átlagosan 2,34 alkalommal használja fizetésre bankkártyáját. Ezen a csoporton belül a 20-29 éves korosztály teszi ezt a leggyakrabban, átlagosan 3,04 alkalommal. (Régiónkban a horvát kártyabirtokosok veszik elő fizetés céljából leggyakrabban a kártyát, egy hónap alatt 5 alkalommal.)
A régiós adatok szerint a magyar kártyabirtokosok fordulnak a legritkábban készpénz-automatához, havi átlagban mindössze 2,31 alkalommal. Ebben a tekintetben a lengyel kártyások vezetnek, havi 5,45 készpénzfelvétellel.
A MasterCard kutatása arra a kérdésre is kereste a választ, hogy mi ösztönözhetné a magyar bankkártya-birtokosokat arra, gyakrabban használják kártyájukat az üzletek pénztárainál. A megkérdezettek 43 százaléka az elfogadóhelyek számának növelését fogadná szívesen, míg 34 százalékuk gyorsabb kártyaleolvasást, 33 százalékuk pedig fokozott kártyabiztonságot szeretne.

Magyarországon a megkérdezettek 16 százaléka szeretne új – akár első vagy további - bankkártyát az elkövetkezendő 12 hónap során.  42 százalékuk MasterCard terméket (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro) választana.


 
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem