Kevesebb az ittasan okozott baleset

Pénzcentrum
2005. november 22. 09:31

2005 I-III. negyedévében 2%-kal csökkent a közúti közlekedési balesetek száma az előző év azonos időszakának adataihoz viszonyítva. Az első negyedévi 3%-os csökkenést követően a második negyedévben a balesetek száma 3%-kal nőtt, majd a III. negyedévben 5%-kal csökkent az elmúlt év azonos időszakainak baleseti adataihoz képest. A sérülések kimenetele az előző év első kilenc hónapjának adataival közel azonosan alakult, több mint 900 személy vesztette életét a közutakon. 14%-kal csökkent az ittasan okozott balesetek száma.

2005 I–III. negyedévében 2%-kal csökkent a közúti közlekedési balesetek száma az előző év azonos időszakának adataihoz viszonyítva. Az első negyedévi 3%-os csökkenést követően a második negyedévben a balesetek száma 3%-kal nőtt, majd a III. negyedévben 5%-kal csökkent az elmúlt év azonos időszakainak baleseti adataihoz képest. A sérülések kimenetele az előző év első kilenc hónapjának adataival közel azonosan alakult, több mint 900 személy vesztette életét a közutakon. 14%-kal csökkent az ittasan okozott balesetek száma.
Az elmúlt három negyedévben több mint 15 000 személysérüléses baleset történt, 5%-uk halálesettel végződött. A balesetek során mintegy 21 000 közlekedő ember sérült meg, több mint 6000 súlyosan. A könnyűsérüléses balesetek száma meghaladta a 14 000-et, ez közel azonos a 2004. január–szeptemberi időszak adataival.
A balesetek száma az elmúlt kilenc hónapban a dél-alföldi régióban csökkent a legnagyobb mértékben (13%-kal). A régión belül Bács-Kiskun megyének köszönhető a javulás, ahol negyedével kevesebb balesetet regisztráltak a bázisidőszakhoz képest. A csökkenéssel párhuzamosan viszont itt történtek a legsúlyosabb balesetek: 100 balesetből 10 halálos kimenetelű volt, ez duplája az országos átlagnak.
A közúti forgalomban leggyakrabban a keresztirányból érkező járművek ütköztek, a többjárműves balesetek 40%-át ez a balesettípus teszi ki. A második leggyakoribb baleset a gyalogoselütés, melynél száz esetből 8 halállal végződött. Az egyjárműves balesetek 50%-a szilárd tárgynak ütközés miatt következett be. A 2004. azonos időszakihoz viszonyítva az egyéb ok következtében bekövetkezett balesetektől eltekintve egyedül az egyenesen haladó és kanyarodó járművek ütközései nőttek (5%-kal).
A balesetek 62%-át a személygépkocsik, 9%-át a teherszállító járművek okozták. A kerékpárosok 9%-ban, a gyalogosok 8%-ban voltak okai a balesetnek. Jelentősen, 12%-kal nőtt a motorkerékpárosok által okozott balesetek száma a bázisidőszakhoz képest, míg 8%-kal csökkent a gyalogosok miatt bekövezetteké.
A Dél-Alföldön történtek a legsúlyosabb kimenetelű személysérülések: 100 sérültből hatan meghaltak, ez 50%-kal meghaladja az országos átlagot.
A személysérülések 62%-a lakott területen belül, 38%-a lakott területen kívül történt. Az autópályák a legbiztonságosabb közlekedési útvonalak, a személysérülések mindössze 2,5% köthető a gyorsforgalmi úthálózat ezen szakaszaihoz, ezen belül a legtöbb személysérülés az M1-es és az M3-as autópályán történt. Az M0 autópályán 24%-kal kevesebb személy sérült meg 2004 azonos időszakához képest. Az autópályákon megsérült személyek közül majdnem minden harmadik külföldi állampolgár volt.

Jelentősen csökkent az ittasan okozott balesetek száma. A megelőző év azonos időszakához viszonyítva az alkohol hatása alatt okozott balesetek száma a dél-alföldi régióban csökkent a legnagyobb mértékben (közel 40%-kal). Különösen szembetűnő ez Csongrád megyénél, ahol az előző év azonos időszakában az ittasan okozott balesetek száma a felére csökkent.

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 19. csütörtök
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?