Összegyűjtöttük azt a 15 helyet, ahol a természet szépsége és a helyi hangulat valóban találkozik.
Kemény áremelésekre lehet számítani a távolsági buszjáratokon, ha a kormány a buszokra is kiterjesztené a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetést.
Nincs könnyű dolgunk, ha Varga Mihály legutóbbi nyilatkozatát szeretnénk értelmezni. A nemzetgazdasági miniszter néhány napja az M1, "Az Este" c. műsorában úgy fogalmazott,
- magyarázta Varga, miért vár 40 milliárdos többletbevételt az e-útdíjból a jövő évi költségvetésben.
A nyilatkozat azért tűnik kissé zavarosnak, mivel a jelenleg hatályos szabályozás már előírja a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű autóbuszoknak, lakóautóknak és személygépkocsiknak bármilyen vontatmánnyal az e-matrica meglétét (B2 díjkategória). Ennek fényében tehát vélhetően arra gondolhatott a miniszter, hogy
Ez agyonvághatja a busztársaságokat!
Ahogy jelenleg a hazai személyszállítási közszolgáltatás díjába beépül az e-matrica költsége, úgy simán elképzelhető, ha a megtett díjjal arányos útdíjat is tovább hárítják a szolgáltatók a fogyasztókra. Ugyanakkor az ingázó járatoknál az időarányos matrica költsége fajlagosan csak alig jelenik meg a menetdíjban (egy éves matricával a busz annyiszor fordul, ahányszor csak akar), viszont a megtett úttal arányos rendszer már jókora költségteher-növekedést jelentene a szolgáltatóknak.
Erre a lehetőségre tegnap a TV2 Tények c. műsorában Járku Tamás, a Trans Tour Kft. tulajdonosa is felhívta a figyelmet. Mint mondta, ha útdíjat kell fizetniük, biztos, hogy emelik majd a jegyárakat, mivel a közszolgáltatási szféra nem bírja el az e-útdíj emelését. Kiemelte, a módosítás
A nyíregyházi buszos társaság több járatot is indít a város és Budapest között. Járku kiemelte, főként nyugdíjasok és diákok utaznak velük, akik viszont nem fizetnek majd a drágább jegyekért. Így viszont várhatóan utasszám-csökkenéssel kell majd számolniuk.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mégis mit jelent 20 százalék?
Bár tisztában vagyunk vele, hogy a személyszállítási közszolgáltatás díjait törvény szabályozza, illetve az állami vállalatok esetében egyéb szabályozás is érvényben van, a Pénzcentrum mégis eljátszott a gondolattal, hogy a Volán hivatalos díjszabásában hogyan is nézne ki egy 20 százalékos áremelés. Meglepő eredmények jöttek ki.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára


