Uniós forrásból összesen harminc helyszínen telepíthet új töltőket az MVM Mobiliti Magyarországon.
Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy 180 ezer használtautó adásvétele zajlott, szemben az előző negyedévi 173 ezerrel. Eközben az átlagárak is 3,2 százalékkal kúsztak feljebb.
"Az eladott autók összértéke csaknem másfélszerese volt a tavalyi év elején tapasztalt mértéknek - magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. - Az év közepétől újra felgyorsult a használtautó-import, ami egyrészt közvetlenül, másrészt a lecserélt autók eladása miatt is növeli a hazai használtautó-piac forgalmát is. Az év egészében akár a 700 ezret is elérheti a hazai adásvételek száma, szemben a tavalyi 620 ezerrel."
Az árak is meglódultak
A külföldi autópiacokon az általános gazdasági fellendülés, valamint a kelet-európai autóvásárlók fokozódó kereslete miatt az elmúlt 12 hónapban emelkedni kezdett a használt autók vételára is. Mindez áttételesen a hazai használt személyautók átlagárát is feljebb nyomta, mégpedig jóval a 2 százalékos inflációt meghaladó mértékben.
A piacon kisebb létszámban jelen lévő egyterűeken kívül - itt 13 százalékos volt a drágulás- a legnagyobb áremelkedést az alsó-, valamint a közép- és felső-középkategóriás autók szenvedték el, amelyekért átlagosan 9-9 százalékkal kellett többet fizetni. Mind a nagykocsik, mint a mini- és kisautók kategóriájában 4,5 százalék körüli mértékben nőtt az árcédulákon szereplő átlagos összeg, egyedül a terepjárók értéke követte a pénzromlás ütemét.
Továbbra is öt márka uralja
Az első kilenc hónap során itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi. A külföldön vásárolt autók népszerűségi sorrendje ettől jelentősen eltér: a beérkezett használt autók fele (52%) sorrendben az alábbi emblémák egyikét viseli: Volkswagen (12%), Opel (11%), Ford (10%), illetve BMW (7%), Audi és Mercedes (6-6%).
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla
- Ezért pénteken a legnehezebb parkolóhelyet találni Budapesten
- Visszatérnek az esők, de nem minden országrészre - előrejelzés
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata