6 °C Budapest

Valóban a drágább a jobb? Itt az ADAC legújabb gyerekülés-tesztje!

2018. október 29. 16:30

Tényleg a drágább a jobb? A többi között erre kereste a választ a német autóklub, az ADAC, amikor 18 gyerekülést teszteltek. Néhány azért kapott elégtelent, mert nem megfelelő anyagból készültek, de alapvetően egyik sem volt életveszélyes.

A német autóklub 18 gyermekülést vuzsgált meg, hogy támpontot adjanak a tanácstalan vásárlóknak, akik nem tudnak dönteni a számtalan termék közül. Az ADAC 18 modellt vizsgált, 11 kapott jó értékelést, hármat pedig kielégítő kategóriába soroltak a németek. Három már a teszt elején megbukott, mivel az alkotórészekben olyan szennyező anyagok voltak, amelyeket nem lehet az EU-s szabályok szerint forgalmazni: a "Jané Koos i-Size + iPlatform", "Jané Koos i-Size" és a "Hy5 TT Successor" típusú ülésekben olyan töltőanyag volt ugyanis, amely rákkeltő hatású. Az "Osann Fox" típusú szék pedig nem felelt meg a tűzállósági előírásoknak, ezért kapott elégtelen osztályzatot - annak ellenére egyébként, hogy több más tekintetben a fenti négy ülés nem kifejezetten teljesített rosszabbul a többinél. De ismerjük a német precizitást: a szennyezőanyagok miatt az ADAC nem adhatott ezeknek elégtelen osztályzatnál jobbat.

Az ADAC aszerint bontotta kategóriákra a gyereküléseket, hogy azokat hány éves korig lehet használni. Ennek alapján az alábbiakra jutottak:

  • Az univerzális ülések közül a Cybex Pallas S-fix nevű gyerekülés lett a legjobb, 300 euróba (97 ezer forintba kerül), de cserébe 1-től egészen 12 éves korig használható. Isofix-rendszerrel is kompatibilis, 2,1-es értékelést kapott az ADAC-teszten (ugye a németeknél 1-es a legjobb, 5-ös a legrosszabb).
  • Ha csak egy és négyéves kor közötti gyerekülést keresel, akkor a Britax Römer termékeit ajánlja a német autóklub, a Swingfix M és a Dualfix M is igen jól végzett a kategóriában, 1,7-et, illetve 2,1-es osztályzatot kaptak, ezekkel nem lőhetsz mellé. Az eszközök 470-500 euró (152-162 ezer forint) között mozognak a piacon.
  • A maximum másfél éves korig használható ülések között is a Britax Römer két ülése vitte a prímet 1,7-es osztályzattal, majd a Joie i level és a Maxi-Cosi Cabriofix is jól teljesített, mindkettő 2,1-et kapott. Ráadásul utóbbi az olcsóbb kategória, kevesebb mint feleannyiba kerül, mint a másik három, 140 euróba (45 ezer forint).

Mindegy mit veszel, próbáld ki!

Mindenképpen legyen veled a saját autód, illetve a gyereked is, hogy ki lehessen próbálni az üléseket, ne utólag derüljön ki, hogy valami nem jó. Hiába nézted ki a hiper-szuper ülést, ha abban láthatóan nem érzi jól magát a gyerek, ne vedd meg! Hidd el, mindkettőtöknek könnyebb lesz - és nem dobtál ki egy csomó pénzt olyan gyerekülésre, amit nem tudsz használni.

Mi az az Isofix? Nekem is van?

Az Isofix-et arra találták ki, hogy a gyerekülést hozzá rögzíthessük az autó karosszériájához, így az baleset esetén nem tud kicsavarodni, kipördülni és kiesni az autóból. Az Isofix az autóban az utasülés ülőrész és háttámla közti résben kézzel kitapintható fém rudakat jelenti. Ha benyúlsz az utasülés hajlási résébe, és a kezed beleakad ezekbe a fém rudakba, akkor az autó Isofix-es.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ha az autód nem Isofix-es, akkor sem kell egyből aggódni: nagyobb autógyártók egyes modelljeibe utólag is be lehet építeni, nagyjából 20 ezer forintért.

Bár az Isofix (ISO szabvány szerint) 1990 óta létezik, csak 2011-től kötelező minden új autóba beszerelni. A 2006-/2007-től gyártott autók esetében már gyakori az Isofix jelenléte, de esetleges, mivel ekkor még plusz felszereltségként volt jelen, amiért külön pénzt számoltak fel.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem