Vámháborútól banki költségekig, fagyiáraktól pihenőnapig: számos témában kérdeztük az olvasók véleményét 2025-ben is.
Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.
Európa szerte már vagy 43 millió, Magyarországon 193 ezer Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Többek között ezt állítja az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) új tanulmánya, amelyet a dízelbotrány kirobbanásának harmadik évfordulóján jelentetett meg - derült ki a Levegőmunkacsoport közleményéből.
Amerikában és egy-két európai országban a hatóságok léptek a dízelbotrány kirobbanása után, és legalább a gépkocsik utólagos átalakítására köteleztek autógyárakat. Magyarországon viszont semmi sem történt. Pedig nálunk is szedik áldozataikat a levegőben eregetett nitrogénoxidok. A többi méreg mellett a sok NO2 is oka annak, hogy - mint az Európai Számvevőszék jelentéséből kiderül - magyarországi lakosok életét nagyobb mértékben rövidíti meg a levegőszennyezés, mint a legtöbb másik európai országban lakókét - figyelmeztet a munkacsoport.
A T&E kiadványában egészségünk védelmében egyebek mellett szorgalmazza, hogy induljon egy páneurópai program a mintegy 43 millió még fiatal piszkos dízelautónak a kibocsátást csökkentő átalakítására, a települések korlátozzák a különösen szennyező járművek forgalmát, a közúti forgalomban is ellenőrizze a hatóság a gépkocsikat, és követelje meg, hogy a kibocsátásuk ne lépje túl a forgalmijuk szerinti értéket, függetlenül a koruktól.
Mára, a dízelbotrány kirobbanásának harmadik évfordulójára időzítették Brüsszelben a bejelentést, hogy kartellvizsgálatot indítanak annak kiderítésére, vajon a BMW, a Daimler és a VW Group nem egyeztek-e meg a kipufogógáz tisztítását szolgáló technikai eszközök fejlesztésének és bevezetésének visszafogásában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- véleményezte Margrethe Vestager, versenyügyi biztos.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








