A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A magyar fogyasztók a jó ételek mellett már a jó kávékat is keresik az éttermekben. Ezért nem meglepő, hogy többségük fogyaszt is ezekből ebéd vagy vacsora mellé. A lakosság nagy részét ugyan még mindig az eszpresszó-fogyasztás jellemzi, a fiatalabb vendégek azonban már nyitottabbak a kávéspecialitások iránt is.
A magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét, ráadásul a többség naponta. A napi kávéfogyasztók
azonban kor és nem szempontjából is komoly eltérések figyelhetők meg körükben. A férfiak jellemzően több alkalommal (3 csésze/nap) isznak kávét, mint a nők (2 csésze/nap). Az idősebbek között több a napi fogyasztó, míg a fiatalok ritkábban és kevesebb alkalommal, a 18-34 éves korosztály harmada pedig egyáltalán nem fogyaszt kávé - derül a Nespresso 1000 fős, reprezentatív kutatásából.
A magyar lakosság kevesebb mint fele (46%) szokott étterembe járni, többségük (93%-uk) havonta vagy még ritkábban. A magyarok főleg kiemelt családi vagy baráti eseményekkor, illetve kikapcsolódás, szórakozás céljából keresik fel a hagyományos vagy szállodai éttermeket. A 18-24 éves korosztály számára a barátokkal történő találkozás szerepe kiemelt jelentőségű.
A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét is fogyasztani a vendéglátóegységekben. Ezek 60 százaléka legjellemzőbben eszpresszót, 14 százalékuk cappuccinot, 13 százaléknyian pedig hosszú kávét fogyasztanak, amikor étterembe vagy szállodai vendéglátóhelyre látogatnak. A 18-24 éves korosztály az átlagosnál jobban preferálja a tejes kávétípusokat (mint pl. cappuccino, latte macchiato, jegeskávé). Bár a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük nyitott az újdonságokra, specialitásokra (63%). A különleges termőhelyekről származó kávék, mint páldául kolumbiai, etióp vagy indiai kávék fogyasztása is egyre népszerűbb, a válaszadók közel fele szívesen választ ilyen italt.
A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon csupán 46 százalékuk jelölte meg fő okként az élénkítő hatást. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeinnel.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között.
- mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83%) igényli a jó minőségű kávét. Ötödükkel előfordult már, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt, és valószínűleg a korábbi negatív tapasztalatok hatására ötödük gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyeken felszolgált kávék általában nem jó minőségűek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








