A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
2015 nyarán Siófok, az év többi részében pedig Budapest vezette a népszerűségi listát a magyar utazók körében. Úgy tűnik, idén is hasonló lesz a tendencia; január-februárban a főváros mellett Eger volt a legkeresettebb, a tavaszi időszakra azonban nagyobb az érdeklődés a külföldi városok iránt; eddig Róma és Prága szállásaira kattintottak legnagyobb arányban a magyar utazók.
Európában maradunk
Az Európán kívüli úti célok népszerűsége 2015-ben sem nőtt, egyedül Dubajnak volt esélye felvenni a versenyt, ami tavasszal és télen a top 15 legkeresettebb desztináció között szerepelt. A fényűzéséről ismert városra körülbelül kétszer annyit, egy éjszakára, két főre 63 300 forintot szántunk.
A 2016-os előrejelzés a desztinációkat tekintve nem mutat nagy változást az eddigiekhez képest. Az év első két hónapjában belföldön a főváros és Eger, külföldön újból Róma, Prága, Bécs a legkeresettebb. A síelni vágyókat a lengyel Zakopane, valamint az osztrák Semmering és Murau szállásai érdekelték leginkább. Zakopanéban átlagosan 42 300, Semmeringben 37 600, Murau városában pedig 43 900 forintért kerestünk szállást a téli vakációhoz, ami jóval az átlagos összeg felett van. A tavalyi év folyamán a legtöbbet, 32 300 forintot nyáron voltunk hajlandóak kifizetni a szállásért, ősszel ez az átlagösszeg ötezer forinttal kevesebb - derül ki a trivago.hu éves felméréséből.
Ritkán utazunk 4 napnál többre
A kutatásból az is kiderül, hogy míg télen mindössze kettő, addig nyáron és ősszel négy éjszakára terveztük az utazást. A szálláshelyeken elérhető legkeresettebb szolgáltatások közül 2015-ben is kiemelkedett parkolási lehetőség, ami jelzi, hogy a magyarok nagy része autóval indul útnak. Azok közül, akik alkalmazták a keresésnél az erre vonatkozó keresési feltételeket, sokan preferálták azon szállásokat, ahol van televízió, illetve WiFi a szobában, és ahol szívesen fogadják a kisállatokat is. Ami pedig a keresés idejét illeti: az oldal adatai szerint a magyarok jellemzően a nap végén keresnek szállást, este 8-9 óra körül, leggyakrabban hétfő és vasárnap este, de a kedd estét is sokan választják a böngészésre.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








