A zöldebb utcákban élő emberek jobb alvásminőségről számoltak be egy friss kutatás szerint.
Az elmúlt öt évben közel négyszeresére nőtt azoknak a lakossági építtetőknek a száma, akik hajlandók megfizetni a környezetbarát építőanyagok árát. A jelentős növekedés oka, hogy zárult az olló: változott az emberek véleménye és az árak is elérhető közelségbe kerültek.
A Mapei Kft. idén júliusban 1100 lakossági építtető megkérdezésével megismételte környezetbarát építőanyagokról szóló online felmérését - írják közleményükben. Az emberek és az építőanyag piac is megváltozott az elmúlt öt évben. Ami nem változott, hogy mindenki (97 százalék) fontosnak tartja, hogy az általa felhasznált építőanyag környezetbarát legyen. Ugyan így egyöntetű (96 százalék) a megkérdezettek véleménye abban, hogy elméletben inkább választana környezetbarát terméket egy hagyományossal szemben.
Lakásfelújításhoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Azért a gyakorlat kicsit más. Bár hivatalos adat nincs, tapasztalataink szerint ma átlagosan 20-30 százalékkal magasabb a környezetbarát építőanyagok ára. Ezt a 20 százaléknál magasabb árat a megkérdezett építtetők 41 százaléka fizetne meg. Öt évvel ezelőtt még csak 11 százalék adta volna meg a környezetbarát építőanyagok árát. Igény akkor is lett volna rá, azonban lényegesen magasabb, 30-50 százalék között volt az árkülönbség.
Ám nem csak az árkülönbség mérséklődött, hanem egyre fontosabb szempont a környezetvédelem. Öt éve a megkérdezettek 36 százaléka lett volna hajlandó legalább 20 százalékkal többet áldozni környezetbarát anyagokra. Ma 41 százalék, ami kismértékű, 5 százalékos emelkedést mutat. Nem változott, 15 százalék azoknak az aránya, akik nem, vagy alig adnának többet környezetbarát építőanyagért.
"Ez egy kedvező folyamat. A környezetvédelem felértékelődésével érezhetően nő a környezetbarát építőanyagok iránt kereslet, amire egyre több gyártó reagál. Ha a trend ilyen ütemben fokozódik, öt év múlva általánossá válik a környezetbarát építőanyagok használata" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj