Meglepően egyszerű módszerrel csökkenthető az otthoni energiafogyasztás, kevesen ismerik.
Akár tízmilliárd forint is lehet az az összeg, amit az áramszolgáltatók elosztócégei az elmúlt években jogtalanul beszedtek a kisebb cégektől, önkormányzatoktól, társasházaktól. Ezen kisebb cégek közül sokan beperelték az áramszolgáltatójukat, így volt, aki ötmillió forintot is visszakapott - írja a hvg.hu.
Ez a jogtalanság abból következett, hogy egyes áramelosztó cégek nem tartottak be egy 2008-ban hatályba lépett rendeletet. Az energiaszolgáltatók a cégeket leginkább az áramfogyasztásuk alapján kategorizálták 2008-ig: kisfeszültségű (kif), középfeszültségű (köf) és nagyfeszültségű fogyasztókként (naf). A különböző kategóriákba tartozó cégekre más-más alapköltségek (a szállítási tételek közt kiszámlázott hálózati díjakban volt komoly különbség) vonatkoztak, a kisebb fogyasztásúakra magasabbak. Ezért sok kif-es át akart kerülni a köf-ös kategóriába, hiszen azzal jobban jártak volna.
A Gazdasági Minisztérium ezért bevezette a kif/köf kategóriát, és a villamosenergia-elosztókat arra kötelezte, hogy vizsgálják felül a besorolásokat, és azon fogyasztóikat, akik arra jogosultak, helyezze át a kedvezőbb tarifájú kategóriába. Emellett 2008-ig visszamenőleg fizesse ki nekik a különbözetet. Sok helyen azonban nem történt meg a felülvizsgálat, ezért nem történt meg a kategóriaváltás, így a különbözetet sem fizették vissza ezeknek a fogyasztóknak. Akik viszont perre léptek, sokszor milliós összegeket írtak nekik jóvá.
Az energiaaduditálással foglalkozó Get Energy Magyarország mintegy ötezer céget vizsgált át, s közülük több mint 900-nál az derült ki, hogy a villamosenergia-elosztók a 2008-as átsorolást nem végezték el, ami cégenként átlagosan 1-1,2 millió forintos visszafizetést eredményezett. De van olyan cég is, amelynek az E.On elosztócége már több mint 50 millió forintot fizetett vissza, sőt, egy esetben a három elosztó-hálózatos szolgáltató (az E.On, az Elmű-Émász és az EDF cégei) összesen több mint százmillió forintot is fizetett már egy vállalkozásnak.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








