Befejezi portfóliómenedzseri pályafutását Zsiday Viktor.
Új 10 és 20 forintos forgalmi érméket bocsátott ki kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus-járvány elleni védekezésben kiemelkedő szerepet vállalók munkájának elismerésére és tiszteletükre. A különleges pénzérmék két-kétmillió példányban kerülnek keddtől forgalomba - hangsúlyozta Kandrács Csaba, az MNB alelnöke a keddi ünnepélyes kibocsátás alakalmából tartott sajtótájékoztatón.
Az új érmék névértékes oldala ugyanaz maradt, a túloldalon a megszokott címerábrázolás és a magyar nőszirom motívum helyett Magyarország felirat olvasható, alatta szív alakot formálva a vészhelyzetben helytálló különböző foglalkozásúak sematikus ábrázolása jelenik meg, alatta pedig a Tisztelet a hősöknek felirat olvasható.
A szív alakot formáló érmekép méltó módon reprezentálja az egész ország összefogását és plasztikusan fejezi ki az elismerést - emelte ki, hangsúlyozva: az MNB elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása mellett az értékőrzés, figyelemfelkeltés és az ismeretterjesztés kulturális missziójának a felvállalása és a nemzeti kincsek kiemelése. A veszélyhelyzet mindenki számára nehéz időszak volt, de az egészségügyben, a kereskedelemben, logisztika vagy az oktatás területén dolgozók és a civil szervezetek ezekben az időkben hétköznapi hősökként álltak helyt.
Bódi-Schubert Anikó, az MNB készpénzlogisztikai igazgatóságának főosztályvezetője tájékoztatása szerint a 10 és 20 forintos érmék a legnépszerűbb címletek. Jelenleg több mint 2 milliárd darab érme van forgalomban, ebből a 10 és 20 forintosok teszik ki a forgalomban lévő címletállomány közel 40 százalékát.
A 10 és 20 forintos érmék emlékváltozatának kibocsátását követő három hónapban az MNB a lakossági pénztárakban - korlátozott mennyiségben - címletváltás keretében biztosítja az érmékhez való hozzájutást. Egy ügyfél címleteként legfeljebb 10 érmét válthat. A korábbi évek gyakorlatának megfelelően az érmék kibocsátásának napjától a mindkét címletet tartalmazó, első napi díszcsomagolású szett is megvásárolható lesz a Magyar Pénzverő Zrt. érmeboltjaiban és webáruházában.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








