Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Tanulni kell a digitális pénzügyi szolgáltatások helyes alkalmazását - többek között erre világít rá az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése. Az ÁSZ elemzői rámutatnak: a koronavírus világjárvány késleltetett hatásai, illetve új következményei arra hívják fel a figyelmet, hogy erősíteni kell a lakosság pénzügyi tudatosságát. Az ÁSZ elemzői kiemelik: a digitalizáció olyan, a mindennapokat érintő kihívás, ahol az új pénzügyi lehetőségekhez a lakosság igyekszik folyamatosan alkalmazkodni. A szakértők ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy az innovatív szolgáltatások elterjedésével párhuzamosan elengedhetetlen a lakosság széleskörű edukációja.
Az Állami Számvevőszék társadalmi felelősségvállalásának kiemelt területe a magyar lakosság pénzügyi tudatosságának erősítése, amely a COVID-19 világjárvány kihívásokkal teli időszakában kiemelt fontossággal bír. A járvány elleni védekezés érdekében hozott korlátozó intézkedések fokozatosan a készpénzmentes fizetési megoldások megismerésére, illetve az online ügyintézés használatára ösztönözték a lakosságot, melynek előnyeit megtapasztalva vélhetően tovább nő azoknak a száma, akik pénzügyeiket digitális formában intézik majd a járványhelyzet után is.
Ezen tendenciát szem előtt tartva, illetve az új pénzügyi termékek, megoldások megjelenésében rejlő kockázatokat felismerve indokolttá vált, hogy az ÁSZ elemzői megvizsgálják a hazai pénzügyi piacokon is egyre meghatározóbbá váló pénzügyi innovációk, digitalizáció, illetve az ezeket támogató technológiák fejlődésének hazai és nemzetközi trendjeit.
Az ÁSZ folyamatosan elemzi és értékeli a pénzügyi tudatosság témakörét. A 2020. december 16-án közzétett elemzésben az ÁSZ szakértői arra mutattak rá, hogy az elmúlt négy évben háromszorosára nőtt a lakosság pénzügyi kultúráját fejlesztő programokban résztvevők száma. A 2021. március 11-én közzétett elemzésében pedig arra világítottak rá, hogy
Az ÁSZ legújabb elemzése a különböző pénzügyi tudatosság fejlesztésére irányuló programokat, kutatásokat tekintette át, átfogó képet adva arról, hogy ezen programok mennyire biztosítják a pénzügyi tudatosság fejlesztését, illetve milyen mértékben támogatják a felelős és tudatos pénzügyi magatartás kialakulását, amely hozzájárul egyrészt a családok pénzügyi válságkezeléséhez a járványhelyzetben, másrészt pedig a fintech megoldások lakosság általi biztonságos használatához. Szintén az elemzés részét képezte két saját készítésű online felmérés eredményeinek a hasznosítása is, amelyek az ÁSZ Pénzügyi Tudatosság Projektjének Facebook oldalán voltak elérhetők.

Az ÁSZ elemzői arra a következtetésre jutottak, hogy igény van a digitális fintech innovációk által nyújtott kényelmi szolgáltatásokra, melyek használatára a magyar lakosság fokozatosan átáll. Az ÁSZ Pénzügyi Tudatosság Projektjének saját Facebook olvasói körében végzett felmérése alapján az látszik, hogy a kérdőívet kitöltők otthonosan mozognak a digitális térben, hiszen szinte mindegyikük szokott interneten vásárolni és megbízhatónak tartja az internetes vásárlást.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ÁSZ szakértői azonban arra is rávilágítanak, hogy a digitális fejlődés eredményeként megjelent olyan eszközöket mint az okosóra, a virtuális kártya, vagy a telefonnal történő fizetés egyelőre kevesen használják. A fintech cégek szolgáltatásaiként megjelent fizetési formák közül ugyanis a válaszadók közel egyharmada egyikkel sem találkozott még a gyakorlatban. Összehasonlítva ezt azzal, hogy a válaszadók közel 80 százaléka megfelelőnek tartja a digitális pénzügyi ismereteit, levonható a következtetés, hogy a válaszadók azért nem használják ezeket a digitális eszközöket, mert nem ismerik azokat.
A kutatás eredményei tehát azt mutatják, hogy a fintech megoldások megjelenésével és a BigTech vállalatok által kínált innovatív szolgáltatások elterjedésével egyidejűleg a lakosság ismeretei hiányosak. Azonban - ahogy arra az ÁSZ elemzői is felhívják a figyelmet - a megfelelő, tudatos pénzügyi döntések meghozatalának alapja, hogy a magyar lakosság megismerje ezeket az újításokat a használatukhoz kapcsolódó előnyökkel, illetve a bennük rejlő kockázatokkal együtt. Továbbá a felhasználók kövessék is nyomon a fintech megoldások, valamint a szabályozási környezet változásait. A biztos tudás eléréséhez megfelelő tananyagok is szükségesek az alapismeretek célzott, gyakorlatban történő alkalmazásához - húzzák alá az ÁSZ elemzői.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








