A magyarországi Citibank Zrt. sikeres évet zárt 2008-ban a világszerte és hazánkban is jelentkező kihívásokkal teli pénzpiaci és gazdasági helyzet ellenére.
A bank adózott eredménye 10 százalékkal nőtt a 2007. év végihez képest, míg a mérlegfőösszeg 675,8 milliárd forintról 801,4 milliárd forintra, azaz 19 százalékkal emelkedett. A nettó hitelállomány 2008 végén 188,5 milliárd forint volt, mely 4 százalékkal magasabb az előző évi értékhez képest. A betétállomány 10 százalékkal, 395,3 milliárd forintra bővült a 2007. évihez képest. A tőkearányos nyereség (ROE) továbbra is nagy arányt, azaz 24,73 százalékot tett ki, az eszközarányos nyereség (ROA) pedig 2,24 százalék volt 2008-ban. A pénzintézet likviditása magas szinten maradt.
"Köszönjük ügyfeleinknek, hogy a rendkívüli piaci és gazdasági kihívások ellenére is megőrizték bizalmukat bankunk iránt, ez tette lehetővé számunkra, hogy erős partnerként tudjuk szolgálni őket ebben a nehéz időszakban is. Sikerünket az ügyfelek érdekeinek szolgálatába állítjuk 2009-ben is, és továbbra is elsődleges célunk, hogy ügyfeleinknek a legjobb pénzügyi megoldásokat nyújtsuk és segítsük őket túljutni a válságos időszakon." - mondta Batara Sianturi, a Citibank Magyarország vezérigazgatója.
A Citigroup márciusi bejelentése után a magyarországi Citibank a nagy növekedési potenciált rejtő Közép- és Kelet-Európai régió részévé vált. Az új szervezetben az egyik jelentős lépés volt, hogy egyesítették a lakossági és a vállalati üzletágat. Egységes üzletként működve jobban kihasználhatók a szinergiák, különösen az operáció és egyéb megosztott funkciók terén, és ez segített a hatékonyabb működésben és a keresztértékesítésből fakadó bevételek növelésében.
A vállalat történetében egy másik jelentős mérföldkövet jelentett 2008-ban a jogi szervezet átszervezése, mely eredményeként a Citibank Zrt. az írországi székhelyű Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepévé alakult határon átnyúló egyesülés formájában 2009. január elsejei hatállyal. Mint a Citibank Europe plc fióktelepe, egy nagyobb mérlegfőösszeggel és hitelezési kapacitással, valamint számottevő európai jelenléttel bíró szervezet tagjaként, még erősebb partnerként tudják szolgálni Magyarországon ügyfeleiket, és még hatékonyabban terjeszkedhetnek a hazai piacon. A bank fizikai jelenléte továbbra is megmarad az országban, meglévő termékeiket és szolgáltatásaikat változatlan formában nyújtják az ügyfeleknek, miközben számos területen fejlődnek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


