Alan Greenspan, a Fed volt elnöke szerint a befektetők már túltették magukat a tengerentúlon kirobbant hitelpiaci válságon. A hírre kéthetes csúcsra erősödött az angol font árfolyama az euróval szemben - tudósít a Világgazdaság.
A volt elnök megállapítása a carry trade ügyletek újbóli felpörgését jelezheti előre, ami azért fontos, mert a nyár közepéig folyamatosan emelkedő aktivitás az USA jelzálogpiacán bekövetkezett fejlemények hatására jelentősen mérséklődött.
A nyár közepi befektetői elbizonytalanodás hetekre megfékezte a japán jen két és fél éve tartó gyengülését a dollárral szemben, illetve megakadályozta a carry trade ügyletek finanszírozási oldalán álló devizák gyengülését, ám az exelnök szavai szerint ez már a múlté.
A Nemzetközi Fizetések Bankja (BIS) által készített tanulmány szerint egyébként a világ devizapiacainak átlagos forgalma az elmúlt három év során 71 százalékkal emelkedett. A legaktívabb devizapárnak az euró-dollár számít, 27 százalékos részesedéssel.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








