A kormány nyilvánosságra hozta a betéti kamatokról illetve a teljeshiteldíj-mutatóról szóló rendeletének változtatási tervét. A bejelentés nagy port kavart az illetékesek körében. Nyers Rezső, a Magyar Bankszövetség főtitkára szerint ez nem kezeli megfelelően a jelenlegi problémákat - írja a Napi Gazdaság.
A változtatások szerint az egységesített betétikamatláb-mutató (ebkm) mellett ezentúl a termék várható hozamát is fel kell tüntetni. A tervezet alapján a befektetési alapok hozama csak akkor lehet pozitív, ha hozamgaranciát vállal a kibocsátó, ennek hiányában a hozam 0.
Ennek következtében az eddigi kamatajánlatok mértéke nagymértékben csökkenne, főleg az olyan kombinált termékek esetében, amiben csak 20 százalék a betétrész aránya. A Magyar Bankszövetség főtitkára szerint ez nem kezeli azt az alapproblémát, hogy sokszor 10 százalék feletti az akciós kamatok mértéke.
Szakértők szerint viszont nem szerencsés, ha a hozamszint mesterségesen van beállítva, mivel előfordulhat, hogy a termék hozama negatív lesz, így inkább ezt a kockázatot kellene jobban kihangsúlyozni. Bár egyes vélemények szerint a változtatások csak arra jók, hogy visszavetik a befektetési kedvet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







