Az ünnepek közeledtével a legtöbb üzlet már karácsonyi díszletben pompázik, így sokaknak akarva-akaratlanul, már most átvillan az agyán: mit is kéne venni szeretteinknek. A válasz általában nem jön egyszerűen, a hajrában pedig már szinte bármit hajlandóak vagyunk venni, csak hogy legyen valami a fa alatt. A végső választásnál sokszor az is jobb megoldás lenne, ha pénzt adnánk azoknak, akiknek semmi ötletünk nincs, csak éppen ez nem túl elegáns... Erre a problémára találták ki a Meglepetés Kártyát, melyet az OTP több alkalomhoz illő grafikával, így akár karácsonyfás képpel is kiállít. Ez a kártya az általános bankkártyáktól némileg eltérő, prepaid konstrukció, lássuk hát, mit is kell tudni róla!
Az alapvető probléma ott kezdődik, hogy általában aki besétál egy bankfiókba, az saját magának igényel kártyát, míg az ajándék esetében értelemszerűen másé lesz a bankkártya, így az ő adataival kell azt igényelni. (A bank hirdetménye szerint prepaid kártya szerződést csak a 18. életévüket betöltöttek köthetnek.)
Természetesen nem beszélhetnénk igazi ajándékról, ha szinte már a fa alatt levonódna az éves kártyadíj és a készpénzfelvételkor a kapcsolódó díj miatt kiderülne, hogy nem is annyi az annyi. Ezt az OTP úgy oldotta meg, hogy az ajándékozó az igényléskor a befizetett összegtől függően egy bizonyos összeget csomagdíjként megfizet a banknak, ez az összeg pedig tartalmazza a kártya rendelkezésre bocsátásának és a hozzá kapcsolódó tranzakcióknak a költségét. (A kártyával végzett tranzakciókért tehát a bank nem számít fel külön díjakat, így az ajándék címzettjének nem kell semmit fizetnie.)
A csomagdíj a befizetett összegtől függően a következőképpen alakul: (Érdemes még tudni, hogy magánszemélyként maximum 250 ezer forintot helyezhetünk el ajándékként a Meglepetés Kártyán.)

A Meglepetés Kártya valójában tehát egy prepaid Maestro bankkártya, melyet a megajándékozott a bankfiókban történő aktiválás után használhat bankkártyás vásárlásra és ATM-es készpénzfelvételre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fentiek mellett a sima borítékos készpénz ajándékozás felől egy továbblépést jelent, hogy a kártyán az aktuális alkalomhoz illő kép jelenhet meg (a karácsonyi mellett van esküvői, születésnapos és ballagási is), mely valamelyest segíthet az ünnepi jelleg hangsúlyozásában.
A kártya alapesetben a rajta lévő lejárati dátumig, illetve a számlán lévő összeg elköltéséig érvényes. Amennyiben az az érdekes helyzet áll elő, hogy lejáratkor még van pénz a kártyán, akkor párszáz forintos zárlati díjat kell fizetni. A kártya csak a mögöttes különleges számlával áll kapcsolatban, semmi máshoz nem kötődik, így elvesztésekor maximum az ajándék összegét lehet elbukni. (Természetesen a letiltás ugyanúgy működik, mint a többi kártyánál.)
Nem állítjuk persze, hogy egy pénzt helyettesítő kártya lenne az ajándékozás legelegánsabb formája, ötlet hiányában azonban mindenképpen jobb lehet a borítékos-készpénzes verziónál. Hasábjainkon elsősorban érdekessége miatt került bemutatásra ez a speciális kártyakonstrukció.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








