Bár az első félévben a korábbi időszakhoz képest 8%-os emelkedést mutat a fővárosi ingatlanforgalom, ez az összilletékbevételekben eddig nem érzékelhető. A 22.1 milliárd forint alatti összeg 700 millióval alacsonyabb a tavaly ilyenkor regisztráltnál.
Aggodalomra azonban nincs ok, az ingatlanpiac ugyanis tavasszal élénkült meg, az illetékbefizetések így majd ősszel realizálódhatnak. Júliusig 40 ezret meghaladó számú ingatlan adásvételi szerződést jegyeztek be, mely háromezerrel több az előző év hasonló időszakának értékénél.
Csökkenést mutat viszont a céges ingatlanvásárlás, de az ebből származó illetékbevételek nem estek vissza olyan drasztikusan, mint a szerződések száma.
Illeték szempontjából nem árt odafigyelni arra, hogy szeptembertől többet kell fizetni az autók adásvétele után: általában 18 Ft-ot köbcentinként, az 1890 köbcentit meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 köbcentinél nagyobb motorkerékpár esetén 24 Ft lesz az illeték mértéke.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








