A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek.
Olvasásra, játékra és a közösségi oldalak látogatására is szakít időt a napi feladatok mellett minden ötödik munkavállaló - derül ki a Kutatópont legfrissebb felméréséből. A számítógépet vagy okostelefont használó dolgozók csaknem egyharmada (32%) bonyolít le magánjellegű telefonokat munkaidőben, ötödük (20%) látogat online közösségi oldalakat, 15 százalékuk pedig számítógépes játékokkal játszik.
A reprezentatív felmérésből az is kiderül, hogy a munkavállalók szabadidejükben nem tudnak igazán kikapcsolódni és többször szorítják háttérbe privát programjaikat, ha a munka azt megkívánja. Az infokommunikációs eszközöket használók 60 százaléka szabadsága alatt is elérhető, 53 százaléka a munkaidején túl, minden második ember pedig betegen is dolgozik.
A megkérdezettek kétharmada (67%) úgy véli, hogy a szabadidő alatt végzett munka hatékony. A munkahelyen használt, de privát dolgokhoz kapcsolódó infokommunikációs eszközök használatát is hasonló arányban (69%) tartják fontosnak.
A Kutatópont eredményei arra is rámutatnak, hogy a munkavállalók csaknem 60 százaléka használ munkájához infokommunikációs eszközöket. Minden negyedik megkérdezett a munkaidejének nagy részét számítógép előtt tölti, minden ötödik pedig a munkaidő legalább felében más infokommunikációs eszközzel is dolgozik. Összességében a magyar munkavállalók 10 százaléka olyan környezetben dolgozik, ahol meghatározó az infokommunikációs technológia használata.
A megkérdezettek háromnegyede szerint az infokommunikációs eszközök javítják a munkavégzés hatékonyságát, ám azok körében, akik használnak is ilyen eszközöket ez az arány jóval nagyobb, csaknem 90 százalék.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében