Hiába az adószigor, az ellenőrzések tapasztalatai szerint nem lankad az adókerülők lelkesedése a fiktív számlák elszámolása iránt. A számlázási láncolat kialakítása a legtöbb esetben ismeretlen eredetű áru legalizálását szolgálja - írja a Napi Gazdaság.
A szigorú adóhatósági ellenőrzések ellenére 2008-ban is gyakran próbálkoztak a nyereség- és adóalap fiktív számlák befogadásával történő csökkentésével. Az elmúlt évben 30 %-kal több ilyen irányú vizsgálatot végzett az APEH, a nettó adókülönbözet két és félszerese volt az előző évi adatoknak.
A fiktív kereskedelem slágertermékei közé tartoznak a gépjárműalkatrészek, a tintapatronok, a tonerek, a mobiltelefonok, a számítástechnikai alkatrészek, a másolástechnikai kellékek, bizonyos élelmiszerek, kozmetikai cikkek, valamint a textilipari- és ruházati termékek.
Az adóhatóság tapasztalatai szerint a kereskedelem a leginkább fertőzött terület, de felbukkantak a szolgáltatásokkal kapcsolatos fiktív ügyletek is. A számlázásos ügyletek között feltűntek a vagyonvédelmi tevékenységet folytató alvállalkozói láncolatok és az építőipari hálózatok is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








