A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.
Tavaly március óta nemcsak, hogy nem nőtt, de egyenesen csökkent a forgalomban lévő készpénz összege Magyarországon. Ennek hátterében a Portfolio szerint egyrészről az infláció áll, aminek következtében feléljük a tartalékainkat. Másrészről pedig ennek hátterében a bankkártyahasználat erősödése húzódhat meg, illetve az, hogy kiszorítja a forintot a valutakereslet. Az elmúlt hét évben nem vásárolt annyi valutát ugyanis a magyar lakosság, mint tavaly.
A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb, szeptemberi jelentése alapján 760 milliárd forintnyi valuta volt a vállalatoknál és a magánszemélyeknél összesen, azaz 35 százalékkal növekedett egy év alatt. Ennél nagyobb növekedésre 7 éve, azaz 2015 óta nem volt példa, de ez akár még meg is dőlhet: a mostani adat ugyanis csak egy háromnegyedéves adat, a 2015-ös esetében pedig egész évet vizsgáltak.
A vállalatoknál lévő valuta mennyisége a harmadával, míg a lakossági kézben lévő mennyiség több mint 35 százalékkal emelkedett. Ezzel ellentétben az előző években a lakossági valutaállomány szinte egyáltalán nem mozdult meg, a céges azonban megkétszereződött. A Portfolio szerint a változásban a háború miatti félelem mellett a forint további gyengülése is szerepet játszott. Az is szerepet játszhat persze, hogy a külföldi utazások száma a járvány után újra megnőtt, de ennek már szeptember végén nem lehetett jelentős szerepe.
A forgalomban lévő készpénz mennyisége azonban egy év alatt csökkent: 2021 decemberében érte el a csúcsát, majd egészen 2022 őszéig stagnált. Végül csökkenni kezdett: idén január végén 195 milliárd forinttal használtunk kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján