A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban a fogyasztói árnövekedés éves szinten átlagosan 10,2 százalékra lassult júliusban az egy hónappal korábbi 10,3 százalék után, ami 1988 óta a legnagyobb volt.
Az energiahordozók árának növekedése az OECD-országokban 35,3 százalékra lassult júliusban éves szinten a júniusi 40,7 százalékról. Az OECD 38 országából 26-ban mérséklődött az energiahordozók árnövekedése. Az élelmiszerárak emelkedése ugyanakkor 13,3 százalékról 14,5 százalékra gyorsult.
Az élelmiszer- és energiaárak nélküli, úgynevezett maginfláció 6,8 százalék volt júliusban a júniusi 6,5 százalék után. Az infláció a G7-országokban átlagosan 7,6 százalékra lassult a júniusi 7,9 százalékról az Egyesült Királyság kivételével minden országban mérséklődő energiaár-emelkedés miatt. Az Egyesült Államokban az infláció júliusban 8,5 százalékra mérséklődött a júniusi 9,1 százalékról, Németországban pedig 7,6 százalékról 7,5 százalékra, miközben Franciaországban 5,8 százalékról 6,1 százalékra, az Egyesült Királyságban 8,2 százalékról 8,8 százalékra nőtt.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 8,9 százalékra nőtt júliusban a júniusi 8,6 százalékról, az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított fogyasztói árak emelkedése 3,7 százalékról 4 százalékra gyorsult. Az Európai Unió statisztikai hivatalának előzetes adatai szerint a HICP-index növekedési üteme augusztusban 9,1 százalékra, a maginfláció 4,3 százalékra gyorsult. A G20-országok inflációja júliusban 9,2 százalék volt, megegyezett a júniusival.
Magyarországon a KSH szerint júliusban 13,7% volt az infláció, az élelmiszerek ára pedig 27,0%-kal emelkedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mondd el, hogy élsz!
Régóta nem volt olyan magas az infláció Magyarországon, mint 2022. augusztusában: 2021 azonos időszakához képest ugyanis az árak átlagosan több mint 15,6 százalékkal voltak magasabbak. Nincs olyan háztartás Magyarországon, amely ne érezné a saját bőrén a rohanó infláció okozta hatásokat. Mostani kérdőívünkben a magyar háztartások anyagi helyzetéről szeretnénk képet kapni, mennyire viselte meg őket a gyorsuló infláció, az energiaárak emelkedése, és hogy hatnak ezek a megtakarításaikra. Köszönjük, ha segítesz a kitöltéssel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








