Hétfőn a BÉT részvényindexe, a BUX 101,21 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel 109 506,37 ponton zárt.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országok hazai összterméke (GDP) az első negyedévben 0,1 százalékkal nőtt az előző három hónaphoz képest, amikor még 1,2 százalékos bővülést jegyeztek fel.
A tavalyi harmadik negyedévben 1,1 százalékkal, a másodikban 1,7 százalékkal, az első negyedévben pedig 0,8 százalékkal nőtt a GDP. Szűkebb körben, a G7-ek gazdasága 0,1 százalékkal csökkent az idei első negyedévben az előző három hónap 1,2 százalékos emelkedése után. Ezen belül az Egyesült Államok GDP-je 0,4 százalékkal csökkent (a negyedik negyedévben 1,7 százalékkal nőtt), Japáné 0,2 százalékkal esett (0,9 százalék) ugyanúgy, mint Olaszországé (+0,7százalék) - áll az OECD honlapján.
Németország volt az egyetlen G7-állam, amelynek javult a gazdasági helyzete: GDP-je 0,2 százalékkal nőtt az első negyedévben a tavalyi utolsó negyedévi 0,3 százalékos visszaesés után. A március végével záródott három hónapban az EU gazdasága 0,4 százalékkal nőtt a három hónappal korábbi 0,5 százalékos bővülés után. Az eurózóna GDP-je a tavalyi negyedik negyedévhez hasonlóan 0,3 százalékkal bővült.
A még nem végleges adatok szerint az összes OECD-ország közül negyedéves összevetésben a legjelentősebb gazdasági növekedést Portugália és Ausztria érte el, 2,6, illetve 2,5 százalékkal. A harmadik legnagyobb növekedést, 2,1 százalékosat Magyarországon, illetve Lettországban jegyezték fel. Az OECD-országok GDP-je az első negyedévben 4,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. ami szintén lassulás a tavalyi utolsó negyedévi éves szintű 4,9 százalékos bővüléshez képest.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








