Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Lecsapott a GVH: külföldi felvásárlás is pörgethette a brutális drágulást az építőiparaban?
A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított egy építőipari kivitelezéseket érintő, villamossági termékek nagykereskedelmével foglalkozó vállalkozások közötti összefonódás vizsgálatára. Az előzetes adatok alapján ugyanis nem volt felmérhető, hogy a fúzió milyen hatással lenne az óriási drágulással küzdő építőipari ágazatra.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárás keretében vizsgálja, hogy milyen piaci hatással járna két villamossági termék-nagykereskedő egyesülése. A tranzakció révén a Sonepar Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. egyedüli irányítást szerezne az Újfa-Vill Kereskedelmi Kft. felett, valamint bérbe venné a Zoma-Elektro Kft.-től azon üzlethelyiségeket, amelyben az Újfa-Vill eddigi nagykereskedelmi tevékenységét folytatta.
A vevő a francia Sonepar-csoport tagja, fő tevékenysége villamossági termékek és anyagok nagykereskedelme. A cég Dunaharasztiban található központi raktára mellett 14 telephellyel rendelkezik, így országos lefedettséggel bír. Termékeit főleg építőipari kivitelezők, kiskereskedők, ipari felhasználók és közmű-szolgáltatók részére értékesíti. A másik érintett vállalkozás, az Újfa-Vill szintén villamossági termékek nagykereskedelmével foglalkozik.
A cégek június 21-én jelentették be a GVH-hoz a tervezett tranzakciót. A Versenyhivatal kiemelten foglalkozik az utóbbi időben tapasztalható építőipari árdrágulással és ellátási zavarokkal.
Mivel a bejelentés adatai alapján nem volt felmérhető a tranzakció hatása a jelenlegi piaci körülmények között, a hatóság úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít az összefonódás vizsgálatára. Ennek során a GVH kiterjedt adatfelvételt folytat a villamossági termékek hazai kereskedelméről, az ellátási láncok jelenlegi piaci körülmények közti működéséről és szereplőinek helyzetéről.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








