Pénzcentrum • 2024. december 25. 19:03
A kínai CATL bemutatta új „panshi” EV-platformját, amely egyetlen töltéssel 1000 km-t képes megtenni, és a tömeggyártási időt a szokásosnál jelentősen rövidebbre csökkenti. Az innováció a biztonságot és a költséghatékonyságot helyezi előtérbe, miközben új lehetőségeket nyit prémium autógyártók és feltörekvő EV-márkák számára.
A világ legnagyobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártója, a kínai CATL bemutatta új EV-platformját, amely a vállalat szerint egy 120 km/h-s frontális ütközést is kibír tűz vagy robbanás nélkül, ezzel a biztonságot helyezve a középpontba. Az alváz akkumulátora egyetlen töltéssel körülbelül 1000 km-t képes megtenni, és az autók tömeggyártási idejét 12-18 hónapra csökkenti a hagyományos 36 hónapnál hosszabb időszak helyett – közölte a CATL - írja a Reuters.
A „panshi” („szikla”) névre keresztelt új EV-platformot a vállalat a prémium autógyártóknak szánja, akik fejlesztéseiket felgyorsítanák és költségeiket csökkentenék. „Ilyen extrém ütközési sebességnél és intenzitásnál még egyetlen új energiaforrást használó jármű sem mert szembenézni egy 120 km/h-s frontális oszlopteszttel” – mondta Ni Jun, a CATL gyártási igazgatója. Összehasonlításképp a Kínai Új Autók Minősítési Programja által végzett frontális ütközési tesztek sebessége általában 56 km/h.
A kínai Avatr EV-márka – amely a CATL, az állami tulajdonú Changan Auto és a Huawei közös vállalata – lesz az első, amely a CATL Bedrock-alvázára épített EV-modelleket fejleszt, de az első modell bevezetésének időpontját nem közölték. Az iparágban az ilyen EV-platformokat „skateboard-alvázként” ismerik, amelyek rugalmas szerkezetben kombinálják az elektromos motorokat, akkumulátorokat, vezérlőegységeket és felfüggesztéseket.
Más szereplők, például a kínai Xpeng (9868.HK) és a sanghaji Launch Design szintén aktívak ezen a területen. Az alváz kulcsfontosságú a CATL elnöke, Robin Zeng növekedési ambícióinak megvalósításához. A vállalat ezen kívül mikrohálózatok fejlesztésével és akkumulátorcsere-szolgáltatással is foglalkozik. Az SNE Research akkumulátorpiaci elemzése szerint a CATL globális részesedése az EV-akkumulátorok piacán körülbelül 37%.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Zeng novemberben a Reutersnek nyilatkozva elárulta, hogy a panshi projekt akár milliárd dollárokról mindössze 10 millió dollárra csökkentheti egy új EV fejlesztési költségét, és lehetővé teheti egy kis EV-gyártó számára, hogy évi 10 000 autó eladásával nyereséges legyen. Ez megnyithatja az iparágat olyan gazdaságok új EV-szereplői előtt, ahol még nincsenek hagyományos autógyártók. Zeng akkor elmondta, hogy a CATL bemutatta a panshi technológiát a Porsche-nak egy potenciális luxus-EV fejlesztéséhez, valamint az Egyesült Arab Emírségek befektetőinek, akik egy helyi EV-márkát szeretnének indítani.
A CATL 2020 óta fejleszt olyan EV-platformokat, amelyek az akkumulátort közvetlenül az alvázba integrálják, és az elmúlt két évben olyan autógyártókkal alakított ki partnerségeket, mint a Vinfast, a BAIC és a Neta, hogy közösen fejlesszenek modelleket ezen a platformon.