Titkos tipp a Vitara, S-Cross, Duster helyett: tényleg ez lehet az új népautó Magyarországon?

Szánthó Péter2022. december 16. 09:58

Ádáz piacra lépett be a tömegautónak szánt MG ZS: a kínaiak által felélesztett márka a Suzuki Vitara, S-Cross és a Dacia Duster ligájában válna komoly szereplővé. Megnéztük, hogy miben más az új versenyző, mint az itthon népszerű, olcsó családi autók. A kínaiak árban igyekeztek a versenytársak alá lőni, de mindez hogyan viszonyul a portéka minőségéhez? A Pénzcentrum autótesztjéből kiderül!

Egyáltalán nincs könnyű dolga annak, aki manapság új autót venne, szűk pénztárcával. Mint októberi gyűjtésünkből kiderült, elmúlt az a korszak Magyarországon, amikor 4 millió forint alatt épkézláb új autót lehetett venni. A helyzet két hónap elteltével is hasonló, ha nem rosszabb. Annyit biztosan kijelenthetünk: az autó nem lett azóta olcsóbb.

Ráadásul a legolcsóbb kocsik nem is a családi kategóriába tartoznak, így akinek 1-2 gyerek mellett kell választania, az még ennél is mélyebben a zsebébe nyúlhat: a hazai autópiac nagy sztárja, a Suzuki S-Cross például ma már 7,5 millió forintról indul, a Vitara is csak fél millával olcsóbb. A Dacia Duster még épphogy befér 6 millió forint alá, de aki a legfapadosabbat akarja, annak komoly kompromisszumokat kell kötnie: 5 969 000 forintért egy fehér terepjáró lesz a jussunk, klíma nélkül (130 ezerért lehet, és ajánlott bele kérni), az érintőképernyőt felejtsük el, ahogyan a magasságában állítható ülést is. Ha bővebben extrázott Dusterre vágyunk, akkor inkább 6,5 millió feletti összeggel számoljunk.

Erre a piacra érkezett meg a kínai kezekbe került MG új, népautónak szánt modellje, a ZS (nem zsé, hanem zé-es), ami a korábban tesztelt EHS-hez hasonlóan, árban a vetélytársak alá lő, a legolcsóbbat 6 699 000 forintért ki lehet hozni a szalonból. Nálunk is ez a sima 1,5-ös szívóbenzines járt teszten, az alap "Comfort" felszereltségben, az extra a színe volt (így a konfigurátor szerint 6 849 000 forintba kerül), amely egyébként talán a legjobb a modell palettáján, kicsit hasonlít a Duster barnás-narancssárga fényezésére.

Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!

Egyet már az elején szögezzünk le: az alig 100 lóerős motor nem erős, és nem nyomatékos, ha lendületesen akarsz vele közlekedni, akkor az alacsonyabb fokozatban kell pörgetni. Cserébe 8 liter alatt el lehet vele közlekedni, ami nulla hibridmegoldással egészen korrekt. A külseje teljesen az európai ízléshez igazodik, egy random családi autó. Ha nem lenne rajta embléma, akkor szerintem ember meg nem mondaná, hogy melyik márkáról van szó.

Címkék:
autó, olcsó, teszt, suzuki, kína, autópiac, dacia, újautó, autóteszt, kínai autók,