Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
Az elmúlt egy évben a Tesco közel 60 ezer tonna élelmiszert dobott ki, ami 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A több kidobott élelmiszer többsége az alkoholos italok és pékáruk nagyobb arányú selejtezésének köszönhetők. A legtöbb kidobott étel viszont még mindig a kenyér és az előre csomagolt szendvicsek.
Az elmúlt egy évben 4 százalékkal több élelmiszert dobtak ki a Tescók, mint egy évvel korábban. Ennek köszönhetően összesen 59 400 tonna étel végezte a kukákban. Az emelkedés oka elsősorban
- A sörök,
- A borok,
- A tömények és
- A pékáruk
nagyobb arányú selejtezésének köszönhetőek - írja a Daily Mail.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a minden századik megrendelt áru végül nem a vásárlók kosarában, hanem a szeméttelepen végezte. A legtöbb kidobott termék a sütödéből került ki, de a friss gyümölcs és zöldség részleg, illetve az előre csomagolt áruk (szendvicsek, kevert saláták) is sokszor a szemétben végezték.
Hogyan küzdenek a pazarlás ellen?
Franciaországban egyébként nemrég vezették be azt a törvényt, ami megtiltja, hogy a boltok élelmiszereket dobjanak ki. Az üzletek egyébként erre törekszenek, a lejárathoz közeli termékeket leárazzák és kiemelt helyen árusítják, de akár arra is van lehetőség, hogy a rászorulók kapják meg ezeket.
Angliában egyébként a Tesco már megállapodott egy jótékonysági szervezettel, amely a lejárathoz közeli és az éppencsak lejárt (de még valószínűsíthetően még fogyasztásra alkalmas) élelmiszereket juttatja el a rászorulóknak. Emellett Magyarországon is egyre több kereskedő csatlakozik ehhez a kezdeményezéshez.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az igazán nagy újítást a briteknél egy okostelefonra is letölthető alkalmazás adja. Ebbe az este szortírozásra kerülő termékeket a boltok feltöltik, így:
- A rászorulók maguk tudnak elmenni az ételért,
- A karitatív szervezetek pedig ez alapján a termékek elszállításáról és szétosztásáról tudnak gondoskodni.
Elsősorban szegény és fogyatékos gyermekeknek hajléktalan szállóknak és menekülttáboroknak szállítanak így élelmiszereket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








