A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Egyelőre keveset tudni a magyar McDonald's ellen még februárban indult versenyhivatali eljárásról. A GVH ezért indított eljárást az étteremlánc ellen, mert nem stimmeltek a csirkehúspogácsa összetevői, pontosabban rosszul voltak feltüntetve az alapanyagok.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még februárban indított versenyfelügyeleti eljárást a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft-vel szemben, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.
Mi van a csirkében?
A vizsgálatot a GVH azzal indokolta, hogy a McDonald's által forgalmazott csirkehús felhasználásával készült termékek kereskedelmi gyakorlatával valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat. A hatóság álláspontja szerint a McDonald's vélhetően valótlanul tüntette fel az áru egy lényeges jellemzőjét, a csirkehúst, amely valójában darált csirkehúsból és egyéb összetevőkből készült húspogácsa.
Ez pedig azt jelenti, hogy a gyorsétteremlánc valószínűsíthetően megsértette egyrészt az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvényben előírt tilalmat, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény bekezdésében előírt tilalmat.
A GVH emlékeztet arra, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul.
Az eljárás befejezésének határideje 3 hónap, amely azonban - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható - így az ügy akár szeptemberig is elnyúlhat.
Szűkszavú nyilatkozatok
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Pénzcentrum.hu természetesen megkereste az ügyben a GVH-t és a McDonald's Magyarországot is. Kíváncsiak voltunk a részletekre, például arra, hogy konkrétan mit tartalmaz a csirkehús-pogácsa, hogy hol gyártják, honnan származik a csirkehús, de arra is rákérdeztünk, hogy a három hónappal ezelőtti bejelentés óta változott-e a termék összetevőjének feltüntetése?

A McDonald's Kft. lapunkat arról tájékoztatta, hogy a vizsgálatban együttműködik a GVH-val, a kért információkat eljuttatta a hatósághoz. Az ügyben semmilyen érdemi döntés nem született. A vállalat ugyanakkor hangsúlyozta, hogy "elkötelezett a fogyasztók korrekt tájékoztatása mellett, meggyőződésünk, hogy vendégeinket termékeinkről körültekintően, a hatályos jogszabályoknak megfelelően tájékoztatjuk". "Tekintettel arra, hogy a vizsgálat folyamatban van, nincs lehetőségünk az ügy további érdemi kommentálására" - tették hozzá.
Hasonlóképp érvelt Gondolovics Katalin, a GVH szóvivője is, aki emlékeztetett arra, hogy az eljárás még folyamatban van, így arról további felvilágosítást a vizsgálat lezárásáig nem ad a hatóság. A versenytörvény alapján az eljárás befejezésének határideje 3 hónap, amely azonban - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.
A szóvivő kiemelte, hogy az általános közigazgatási eljárási szabályok és a versenytörvény speciális eljárási szabályai értelmében egyes eljárási cselekmények, illetve események - többek között az adatkérések és adatszolgáltatások - időtartama nem számít bele az eljárási határidőbe.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








