A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Ijesztő jövőképet vázolt egy interjúban Philip Clarke, a Tesco vezérigazgatója. A brit üzletember - aki egyben a világ kiskereskedelmének egyik legfontosabb alakja - úgy fogalmazott: "Végéhez közelít az olcsó élelmiszerek kora."
Izgalmas interjút adott a napokban a The Observer című brit hetilapnak Philip Clarke, a Tesco vezérigazgatója. A globális kiskereskedelem egyik vezéralakja szerint végéhez közelít az olcsó élelmiszerek korszaka, hamarosan eljön az az idő, amikor a fokozódó élelmiszer-szükségletet már nem lehet az alacsony árú termékekkel kielégíteni - ez pedig általános dráguláshoz vezet.

Philip Clarke (Fotó: tescoplc.com)
Friss! Hány fokra hűtsük a lakást, irodát? Itt a válasz!
Clarke szerint hosszú távon egyre többet költünk majd jövedelmünkből élelmiszerre, ennek jelei már most is látszanak. A gazdasági törvényszerűségek miatt a kereslet növekedése azt kell, hogy jelentse, hogy az árak emelkedésnek indulnak.
A vezérigazgató ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a felmérések szerint a brit fogyasztók hajlandóak lennének többet költeni élelmiszerre, ha tudnák, hogy hazai termelőtől, hazai alapanyagból származik az élelmiszer, és ha az árkülönbség bizonyítottan eljutna a gazdákhoz.
Tényleg jöhet a drágulás
Élelmiszer-ipari kutatások is megerősítik a Tesco-vezér álláspontját: egyes prognózisok szerint a globális árak 40 százalékkal is nőhetnek a következő évtizedben, elsősorban azért, mert a fejlődő országokban, mint például Kínában vagy Indiában megerősödnek a középosztálybeli családok, többet keresnek a szülők, így többet is költhetnek. A fentebb említettekből kiindulva ez pedig azt jelentheti, hogy ha nő a kereslet, emelkednek az árak is.
Veszélyes élelmiszereket árulnak a pesti aluljárókban - KATTINTS!
Tavaly év végén egy hasonló nyilatkozat verte ki a biztosítékot a brit sajtóban. Az Unilever - a világ második legnagyobb, márkás fogyasztási cikkeket (az élelmiszereknél az Unilever gyártja például a Knorr, a Rama, a Globus termékeket, a kozmetikumoknál a Dove, a Signal, a Baba tartozik hozzájuk, a tisztítószerek körében többek között a Coccolino vagy a Domestos) - gyártó és forgalmazó vállalatának fenntartható forrásokért felelős igazgatója, Jan Kees Vis arról beszélt egy konferencián, hogy az élelmiszerek túl olcsóak a fejlett országokban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Lebuktak a boltosok: a nyári leértékeléseken is trükköznek - KATTINTS!
Az igazgató arra alapozta meglepő kijelentését, hogy túlságosan sok élelmiszer-hulladékot termel a fogyasztói társadalom. Példaként azt hozta fel, hogy Londonban a megvásárolt élelmiszerek fele a kukákban köt ki, azaz sohasem fogyasztják el azt. Az élelmiszerek emelkedő ára - boltokban és éttermekben egyaránt- ellenére a fogyasztók nem értékelik eléggé azt, amit megvásárolnak.

"Abban, hogy olyan sokat pazarolunk, komoly szerepet játszik, hogy az élelmiszer túlságosan olcsó. Ha drágábbak lennének, nem pazarolnánk annyit"- jelentette ki Jan Kees Vis. A szakember úgy véli, az élelmiszer-pazarlás sok esetben a táplálkozási lánc legvégén jelenik csak meg, például a az éttermeknél, vagy a háztartásokban. Ugyanakkor úgy látja, ha magasabb lenne a termékek ára, akkor kevesebbet vásárolnánk, így kevesebb lenne a hulladék is. Ezzel pedig azt érhetnénk el, hogy nem lenne szükség olyan nagy termelés-növelésre ahhoz, hogy jusson elegendő élelmiszer a világ növekedő népességének.
Felmérések szerint egy átlagos család 680 font, azaz 230 ezer forint értékű élelmiszert dob a kukába évente.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








