A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Idén katasztrofális volt az olajbogyószüret Olaszországban és Dél-Európa nagy részén, így az olívaolaj nem csak kevés, hanem drága is lesz - írta vasárnap a francia AFP hírügynökség.
Olaszországban elsősorban Toszkánában és Umbriában pusztított az időjárás: ezúttal nem aszály, épp az ellenkezője. A szokásosnál hűvösebb, esős nyár akadályozta az érést, és kedvezett a kártevők elszaporodásának. Olaszország déli részén baktériumfertőzés is ártott. A termelők szerint a terméskiesés átlagosan 35 százalékos.
Spanyolországban préselték tavaly a világ olívaolaj-termelésének a felét. Ott viszont a szárazság és a baktériumfertőzés miatt várhatóan felére csökkent az előállítható étolaj mennyisége.
Az ágazat szervezete, a Nemzetközi Olívaolaj Tanács szerint az olívaolaj nagykereskedelmi ára átlagosan 37 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor. Az olasz termelők szerint a fogyasztói árak rövidesen 60 százalékkal is magasabbak lehetnek, mint egy éve.
Az olasz és spanyol helyzet következményeit valamelyest ellensúlyozza, hogy Görögországban és Tunéziában jó volt a termés. Ott a termelők abban reménykednek, hogy nagyobb részt szerezhetnek a legjobb minőségű olívaolajok piacából. A nagy drágulás távolabbi, eddig a piacon nem szereplő vidékeknek is ötletet ad: szakértők szerint hamarosan jelentős olívaolaj-exportőrré válik például Ausztrália.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni