A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Bár a slágertermékekből nem enged a hazai lakosság, a technika fejlődése a karácsonyi vásárlást is utolérte: egyre többen vásárolnak online, és nő a bankkártyás fizetés aránya. A nők és a férfiak közötti különbségek pedig az ajándékozási szokásokban is megmutatkoznak - derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.
Átlagosan hat napon keresztül foglalkozunk a karácsonyi ajándékok beszerzésével, de sokan vannak, akik már az ünnepet megelőző hónapokban is az ezzel járó, átlagosan 46 ezer forintos kiadásra spórolnak. A megkérdezettek átlagosan hat embernek kedveskednek valamilyen ajándékkal az ünnepek alkalmából, és a többség körülbelül 3-4 héttel az ünnep előtt kezdi el beszerezni az ajándékokat.
A nemek közti különbség itt is kimutatható: míg a nők többsége (70 százalék) már legalább egy hónappal az ünnepek előtt megkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, addig a férfiak 40 százaléka csupán az ünnepek előtt két héttel, vagy még ennél is később veszi meg a kiszemelt meglepetéseket.
Mi kerül a fa alá és mennyiért?
Karácsonyi ajándékokra a nők jellemzően (70 százalék) 50 ezer forint alatti összeggel kalkulálnak idén, míg a férfiak közel fele (44 százalék) 50 ezer forint feletti összeget tervez erre a célra fordítani. Ez személyenként átlagosan 7 ezer forintnak felel meg. A legszűkebb családi körnek - kedvesünknek, gyermekünknek, szüleinknek és testvéreinknek - tartogatjuk a személyesebb, nagyobb értékű meglepetéseket. Az elmúlt két évben nagyot nőtt a saját kezűleg elkészített ajándékok népszerűsége is: idén a megkérdezettek 22 százalékánál kerül saját készítésű meglepetés a fa alá.
Ezek a legnépszerűbb ajándékok:
- ruhanemű (50 százalék)
- könyv (49 százalék)
- illatszer (44 százalék)
Nem meglepő az sem, hogy a gyermekek és unokák esetében leginkább a játékokra esik a választás a ruhák és könyvek mellett. A férfiak párjukat elsősorban ékszerrel, okostelefonnal, vagy egyéb számítástechnikai eszközzel szeretik meglepni, míg a nők inkább saját kezűleg készített ajándékkal, vacsora meghívással, ruhaneművel kedveskednek szerelmüknek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Spórolunk az ajándékokra
A hazai lakosság közel fele (45 százalék) már a karácsony előtti hónapokban elkezd spórolni az ünnepi kiadásokra, egyötöde (21 százalék) inkább az ünnepek után húzza meg a nadrágszíjat, míg egyharmaduknak (28 százalék) nem szükséges előre takarékoskodni.
Az ajándékok beszerzésénél a készpénz továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz (73 százalék), amelyet a betéti kártya (52 százalék), a hitelkártya (24 százalék), és az interneten keresztül, bankkártya adatok megadásával történő fizetés (23 százalék) követ.
- mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
Az érintőfunkciós betéti kártyák is szemmel láthatóan egyre népszerűbbek, idén a válaszadók 27 százaléka jelölte meg a használt fizetőeszközök között az érintőkártyákat. Magától értetődően a húszas éveikben járóknál jelentősen magasabb (39 százalék) az interneten bankkártyával fizetők aránya, ahogy láthatóan számukra a PayPass/PayWave nyújtotta kényelmi lehetőségek is vonzóbbak (27 százalék).
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni