Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Lehet, hogy direkt húznak le minket, de az is elképzelhető, hogy csak túlvállalták magukat: ne legyünk szívbajosak az éttermekben Torkos Csütörtökön sem.
Ma rendezik a 10. Torkos Csütörtököt: a résztvevő éttermek vállalják, hogy a számla végösszegéből 50 százalék kedvezményt adnak a vendégeknek. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy idén is lehetnek trükköző vendéglátósok.
A fogyasztóvédők az alábbiakat javasolják:
- ha problémánk van, nem úgy kapjuk az akciót, ahogy azt hivatalosan meghirdették, jelezzük a helyszínen, az étteremben
- ha azt azonnal nem rendezik, írjuk be panaszunkat a Vásárlók könyvébe. Erre az étteremnek 30 napon belül, írásban, érdemben kell válaszolnia.
- Ha megtévesztő, tisztességtelen módon jártak el (pl. csak korlátozott tartalmú étlap állt rendelkezésre; az italok nem voltak féláron; többféle árfeltüntetést tapasztaltunk; semmilyen információt nem kaptak az árakról; az étlapon nem szerepelt felszolgálási díj, annak ellenére azt felszámították), úgy a lakóhelyünk, vagy a vállalkozás székhelye szerint illetékes területi fogyasztóvédelmi felügyelőségnél panaszolhatjuk be a helyet.
- Amennyiben fogyasztásunkról nem, vagy csak hiányos tartalmú számlát kaptunk, jelentsük be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé.
Milyen problémákkal találkozhatunk?
Az 50 százalékos kedvezményt a számla végösszegéből adják az éttermek, az akció részvételi feltételei szerint, így nem csak az ételek, hanem az italok is beletartoznak. Ha az étterem az italokat ennek ellenére kizárja a kedvezményből, megszegi a részvétel feltételeit. Foglalás előtt érdemes erről előre tájékozódni.

Előfordulhat, hogy egy étterem nem kínál félárú kedvezményt az étlapján szereplő valamennyi ételre, hanem például kifejezetten csak egy menüre, vagy meghatározott ételre ad kedvezményt, vagy akár a szokásos étlap helyett egy szűkebb tartalmú étlapot kínál a vendégeknek. Az akció feltételei szerint azonban a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt a la carte étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása mellett kell választási lehetőséget biztosítani a teljes 'a la carte' kínálatból.
Előfordulhat, hogy az akcióra való hivatkozással nem fogadnak el reklamációt az étteremben. Ez azonban nem szabályszerű, minden körülmények között jogunk van minőségi kifogással, panaszbejelentéssel élni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
TOP 10: ezek a magyar éttermek legnagyobb átverései - KATTINTS!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








