Karácsonyhoz közeledve Magyarországon is sokan, sőt, a felmérések szerint egyre többen vásárolunk az interneten, nem csak magyar, hanem külföldi oldalakon is. A csúcsszezonban is érdemes vigyázni, hiszen a látványos akciók, különleges leértékelések jelentős részénél kellemetlen csapdákba is belefuthatunk.
Egy friss felmérés szerint ötből egy kedvezményes árucikkekre vadászó európai fogyasztó akciós termék helyett akaratlanul is hamisítványt vásárol. A vásárlási mintákat a Nielsen piackutató és a márkavédelemmel foglalkozó MarkMonitor elemezte, és azt állapították meg, hogy az olcsó, kedvezményes árucikkekre vadászó vásárlók közül sokan dőlnek be akaratukon kívül a hamisítóknak.
A kilenc hónapos vizsgálati időszakban hét ország, így Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svájc, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok fogyasztóinak online vásárlási folyamatát elemezték a szakértők egyes luxustermékek vonatkozásában. Összesen 5 millió termékkeresést és annak vásárlási eredményét elemezték, amely során a vevők olyan kifejezésekkel kerestek az interneten, mint olcsó, akciós, diszkont, replika és hamis. Az elemzések során megállapították, hogy ötből egy vásárló a keresések eredményeként hamisítványokat kínáló weboldalon köt ki, ahol olcsó, de illegálisan kínált cikkeket talál. A konverziós ráta, vagyis, annak a mérőszáma, hogy adott számú látogatóból hány vásárolt is valamit, ráadásul magasabb volt a hamisítványokat kínáló oldalakon, mint a legális értékesítési felületeken - számolt be az eredményről a magyarországi hamisítások ellen küzdő Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

A kutatás készítői arra figyelmeztetnek, hogy a hamisítók sok esetben megtévesztő módon tüntetik fel termékeiket, a valódi márkák akciós kampányainak szófordulatait és fényképeit alkalmazzák. A termékekről a gyanútlan vásárló könnyen hiheti, hogy valódiak. Sőt, mivel a hamisítványok ára rendre akár 25-50 százalékkal is alacsonyabb az eredetinél, az olcsó árukra vadászó vevők azt hihetik, jó üzletet csinálnak. Ezek a termékek ugyanakkor többnyire gyengébb minőségűek, egyes esetekben potenciálisan veszélyesek, ráadásul a vevők nem tudják érvényesíteni fogyasztói jogaikat, így nincs garancia vagy szavatosság sem esetükben.
Óvatosan a trükkös webshopokkal
Az internetes vásárlások során tehát ajánlott különös körültekintéssel eljárni - hívja fel a figyelmet a HENT. Gyakran segíthet, ha fórumokon, blogbejegyzésekben utánanézünk az adott eladóval kapcsolatba került személyek által írt véleményeknek, értékeléseknek.
Kifejezetten jó minőségű, drága termékek esetében a honlap felépítése és külleme is segítséget nyújthat a hamis termékek kiszűrésére: ezek és a kínált termékekről készült fotók alacsony minősége aggodalomra adhat okot.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Figyelmet igényelnek az olyan internetes honlapok, amelyek URL-jében az adott márka nevén (amely általában védjegy) kívül további elemek is találhatók (pl. www.ebay.com helyett www.ebay-sell.com), mert ezek arra engednek következtetni, hogy nem az eredeti termék hivatalos honlapját értük el.
Gyanúra adhat okot az is, ha nemzetközi márka esetében nem .com-ra (illetve az adott nemzetet jelölő végződésen kívül egyéb megjelölésre, pl. .uk, .fr, .it, .hu) hanem .net-re, .biz-re, stb. végződik az internetes honlap címe.
Amennyiben egy bizonyos termékről szeretnénk eldönteni annak valódiságát, eredetiségét, úgy hasznos lehet a termék nevét a hamisítással összefüggésben beírni valamely keresőmotorba (pl. "hamis XY", illetve több hasznos találat érdekében tanácsos angolul is megpróbálni ugyanezt pl. a "fake vagy counterfeit XY" keresőkérdéssel) és így sok olyan találathoz jutunk, amelyek útmutatást nyújtanak az adott eredeti termék és annak hamisított változatai közti különbségek azonosítására.
Sokszor a termék hivatalos forgalmazója maga hívja fel a figyelmet a hamisított termékek előfordulására és teszi közzé honlapján azokat az információkat, melyekkel vásárlói elkerülhetik a hamisított termékek vásárlását.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








