A Föld napján túl is naponta merül fel a fenntarthatóság kérdése. Egyre több területen, így ma már az ingatlanvásárlás folyamatában is megkerülhetetlen ez a téma.
Az elszálló árak miatt tömegével vásárolnak így a magyarok: tényleg rengeteget spórolhatnak
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják egy friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készítettek. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.
A webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég arra volt kíváncsi, hogy a Csehországban szembetűnő trend, miszerint a lakosság jelentős része vásárol online használt termékeket, vajon igaz-e a magyarokra is. Kutatási adataikat az Újrahasznosítási Világnap (március 18.) alkalmából publikálták, amely a környezet védelme érdekében az újrahasználat és az újrahasznosítás fontosságára hívja fel a figyelmet. A friss felmérés eredményei alapján a magyarok is nyitottak a használt termékek online vásárlására: 64%-uk már eddig is vett ilyen termékeket a világhálón, és további 8% mondta, hogy biztosan fog a jövőben. A Shoptet kutatásából kiderül, hogy elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás tereli a használt termékek vásárlása felé az embereket, a válaszadók 93%-a jelölte meg ezt motivációs tényezőként. A környezetvédelem kb. a megkérdezettek harmadánál (32%) fontos faktor, ötödét (22%) pedig a trendiség is ösztönzi erre, azaz az, hogy egyedi termékhez jusson.
Tovább nő a használt termékek piaca
Egy év alatt átlagosan 20%-kal nőttek a cseh használt termékeket árusító webáruházak megrendelései a kutatás adatai alapján. A cseh szakemberek becslései szerint ez a tendencia tovább emelkedik és a teljes szegmens további 10%-ot nőhet idén. Rédey Iván, a cseh központú Shoptet magyarországi vezetője a hazai piacot illetően is számottevő növekedésre számít. At adatok alapján Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac. A használt termék lehetőség a pénzmegtakarításra, ugyanakkor a pénzkeresésre is. „Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a hazai vállalkozóknak is. Tovább halad a használtcikk piac a digitalizáció útján, hiszen egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy fizikai üzlet mellett webáruházat is létrehoz vagy eleve már csak a világhálón működik” – mondta Rédey Iván.
A nők ruhákat, a férfiak kütyüket vesznek használtan online a leginkább
A kutatásban a motivációk mellett rákérdeztek arra is, hogy miket vásárolunk online használtan. A válaszok alapján leginkább divatcikkeket (47%), számítástechnikai eszközöket (43%), könyveket (39%) és szórakoztató elektronikai eszközöket (34%) keresünk a világhálón. Jelentősek az eltérések a nemek között. Az online használt termékeket vásárló nők jelentős része, 67%-a vett már divatcikket, 43%-a pedig könyvet. A férfiak körében pedig az elektronikai eszközök tarolnak: 53%-uk vett már pl. használt telefont, laptopot, tabletet, okosórát, fényképezőgépet vagy akár kamerát online, 43%-uk pedig TV-t, játékkonzolt, hangfalat vagy lejátszót stb.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla
- Nagy meglepetés várható az áprilisi diktálós gázszámláknál
- Jön az újabb egynapos boltzár
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal