Egyre keresettebbek Magyarországon is a robotfűnyírók: átlagosan pár százezer forintért vásárolnak ilyen terméket a magyarok.
Nemcsak népszerűek a készpénz alternatívái, hanem egyre inkább a mindennapok részének is tekintik ezeket a felhasználók. Egy a fizetési szokásokat vizsgáló reprezentatív felmérés eredményei alapján helyszíni fizetés során a megkérdezettek 62 százaléka a bankkártyás fizetést tartja a legegyszerűbb megoldásnak és a készpénzes fizetést preferálók közel harmada is úgy nyilatkozott, a jövőben szívesen váltana kártyára.
A 18 év feletti magyar lakosság 59 százaléka legtöbbször bankkártyával fizet a boltokban, a készpénzt csupán 30 százalékuk részesíti előnyben – olvasható egy friss, az OTP Mobil megbízásából készített felmérésben.
Azok közül, akik a bankkártyás vagy okoseszközzel történő fizetést részesítik előnyben, a legtöbben (48 százalék), azzal indokolták a döntésüket, hogy nem tartanak vagy nem szeretnének készpénzt tartani maguknál. 23 százalékuk szerint így jobban nyomon tudják követni a kiadásaikat, 14 százalékuk pedig úgy vélekedik, ez biztonságosabb vásárlási forma.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság közel kétharmada (62 százalék) szerint a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb helyszíni fizetési mód, amelynek a további térnyerését vetíti előre az is, hogy a készpénzes fizetést preferálók 28 százaléka tervezi, hogy a jövőben változtat a fizetési szokásain - a kártyás fizetés javára. Erre a legfőbb motivációjuk, hogy úgy gondolják, könnyebb bankkártyával vagy okoskészülékkel fizetni.
A kereskedők és a szolgáltatók számára így még inkább felértékelődhet, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjanak a változó vásárlói igényekre reagálni a megfelelő fizetési megoldásokkal. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka szerint a fizetési megoldások digitalizációja természetes folyamat és sokuk szerint a fejlesztések sokkal egyszerűbbé teszik a vásárlást.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.