A múlt év végére fordulóponthoz érkezett a hazai lakáspiac, ezt igazolják egybehangzóan a Központi Statisztikai Hivatal és a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb jelentései is.
Vásárlási szokások tekintetében az idei év nyári és kora őszi időszakára legjellemzőbb szavak a bizonytalanság, a takarékosság és kísérletezés. Az infláció, az emelkedő energiaárak, a háború elhúzódása mind befolyásolják a vásárlói szokásokat. Sokkal óvatosabban és megfontoltabban költenek a vásárlók, mint ahogy azt korábban tették. Egyre többen keresik a belépő szintű termékeket, és aki esetleg ragaszkodik is a drágább, prémium minőséghez, azok jellemzően a mennyiségen csökkentenek. Érdekesség, hogy egyre többen nyitnak a saját márkás termékek felé, amelyek gyakran ár-érték arányban valós konkurenciái a már jól megszokott márkáknak.
A GKID 2022 első féléves riportja szerint az aktív online vásárlók száma 9.7%-kal, míg a belföldi online rendeléseké 11.9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az online FMCG vásárlók már legtöbb esetben kiélvezik a házhozszállítás nyújtotta kényelem lehetőségét, egész pontosan 73% rendeli a termékeket online. A szállítási idők lerövidültek, egy teljes nagybevásárlás ma már akár 2 órán belül is elérhető Budapesten.
Azzal párhuzamosan, ahogy a vásárlók igyekszenek csökkenteni a kiadásaikat az infláció miatt emelkedő kosárérték mellett, rengeteg vállalat és manufaktúra is kénytelen leépíteni. Az energiaárak már nem teszik lehetővé sok esetben a vállalat profitábilis működését, ami munkahelyek elvesztéséhez, átalakulásához vezet. A talpon maradó cégek saját márkás termékei azok, amik a kialakult helyzetből előnyt kovácsolnak. Elmondható, hogy a vásárlók most szívesen kísérleteznek a gyakran elérhetőbb árú, de mégis garantált minőségű saját márkás termékekkel.
Júniusban a McKinsey & Co tanácsadó cég 5,000 nyugat-európai vásárlót kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszadók nagyjából 40 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végrehajtott legnagyobb változás az volt, hogy új, saját márkás termékeket próbáltak ki.
A fogyasztók egyre inkább elégedettek a saját márkás termékek minőségével, ízével, változatosságával és innovációjával - és ragaszkodnak hozzájuk
- nyilatkozta Angus McOuat, a McKinsey munkatársa.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Vásárlóink egyre gyakrabban és egyre több kategóriában vásárolnak a saját márkás termékeinkből. Eladott darabszámot tekintve a tejtermékek esetében minden tizedik, míg a felvágottaknál minden hatodik termék saját márkás portfólióból kerül ki. Vállalatunkon belül stabilan növekvő részaránnyal bírnak ezek a termékek, jelenleg a bevétel több mint 3 százalékáért felelnek, ez a termékek darabszámát tekintve azt jelenti, hogy minden huszonötödik termék saját márkás
- fejtette ki Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója. A saját márkás termékek eleinte az alacsonyabb áruk miatt voltak vonzóak a nagyközönség számára, ezek azonban gyakran vezettek csalódásokhoz. Mára a cégek belátták, hogy csak a minőség garantálásával tudják elnyerni a vásárlók bizalmát, így jelenleg a saját márkás termékek széles választéka lehet a kapocs a vásárló és a kereskedő között.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Csák János: identitás és kultúra nélkül nincsen cselekvőképesség
- Wéber Gábor elmondta, ki szorongathatja meg Max Verstappent
- Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat
- "Mentális mélyponton" - Varga Dénes: ez a meccs létfontosságú lesz
- Bő két napra lezárják a Szabadság hidat
- Új kormánya van Szerbiának